Dętka Gaadi 28 x 1.5-1.75 (40 do 47-622/635) bez zdejmowania koła
Dętka Gaadi 28 × 1.5 - 1.75 (40 do 47-622/635) z możliwością założenia bez potrzeby zdejmowania koła. Firma Gaadi opracowała dętkę posiadającą początek i koniec, dzięki czemu w łatwy i prosty sposób można wymienić dętkę bez potrzeby ściągania tylnego koła. Szczególnie polecana właścicielom rowerów z biegami w piaście i pełnymi osłonami koła, przy których podczas wymiany dętki jest zdecydowanie więcej pracy.
Dętki Gaadi zostały wykonane z wysokiej jakości gumy oraz posiadają dwa końce.
Podobnie jak większość konwencjonalnych dętek, jest wykonana z butylu, dzięki czemu jej waga po opróżnieniu jest taka sama jak standardowej dętki. Zawór został umieszczony w jednej trzeciej długości tuby, aby ułatwić włożenie go do koła.
Dzięki temu, że dętka posiada początek i koniec można szybko ułożyć ją w kole bez niepotrzebnego zdejmowania go. Nie ma znaczenia czy trenujesz, odpoczywasz, czy jedziesz do pracy - jeśli złapiesz gumę możesz szybko i łatwo zmienić dętkę rowerową. Bez narzędzi, bez skaleczeń i bez brudu
Dętka przeznaczona do kół w rozmiarze 28 × 1.5-1.75 (40 do 47-622/635)
2 rodzaje wentyla do wyboru: DV 40mm, SV 47mm
Materiał: Butyl
Szybka instalacja:
Zdejmij oponę z jednej strony za pomocą łyżki do opon
Wyjmij pękniętą dętkę
Umieść dętkę Gaadi w oponie
Włóż zawór do otworu i zabezpiecz nakrętką
Ułóż dętkę w oponie, obracając kołem
Załóż oponę na obręcz i napompuj koło
Rodzaje popularnych wentyli rowerowych:
Wyróżniamy trzy główne typu wentyli rowerowych.
Wentyl Dunlop, nazywamy również rowerowym, oznaczony literami DV lub HV
Wentyl Presta, Sclaverand, nazywany sportowym lub francuskim, oznaczony literami SV lub FV
Wentyl Schradera, czyli tak zwany auto-wentyl, oznaczony literami AV
Wentyl Rowerowy, Dunlop - DV
To klasyczny zawór rowerowy, który nadal jest najbardziej popularnym zaworem na całym świecie, rozpoznawanym przez większość rowerzystów. Dzięki wyjmowanemu rdzeniowi, można bardzo szybko spuścić powietrze. W przypadku tradycyjnych zaworów tego typu jest niemożliwe jest sprawdzenie ciśnienia napompowanego powietrza. Jego zdecydowana zaletą jest wytrzymałość, która wynika z prostoty jego budowy.
Wentyl Samochodowy, Auto-wentyl, Schrader - AV
Wentyl powszechnie stosowany w samochodach. W środku zawór posiada iglicę, którą, jeżeli chcemy upuścić powietrze, należy docisnąć aby otworzyć zawór zamykany za pomocą sprężynki i uszczelek. Szerokość wentyla jest taka sama jak w przypadku wentyla rowerowego. Jego zaletą jest możliwość napompowania zarówno pompkami rowerowymi jak i samochodowymi, dzięki czemu koło można napompować również na stacjach benzynowych.
Najczęściej stosowana w rowerach szosowych ze względu na swoja małą średnicę, pasującą do wąskiego koła. Ze względu na swoją użyteczność coraz częściej można go spotkać w szerokiej gamie rowerów miejskich i trekkingowych. Charakterystyczna budowa pozwala na kontrolowanie spuszczanego i wpuszczanego powietrza, poprzez zastosowanemu w środku gwintu z tłoczkiem. Ważnym jest aby nie odkręcać wentyla do końca, końcówkę należy przekręcić maksymalne o 2 obroty i napompować koło lub docisnąć końcówkę w celu upuszczenia powietrza. Wentyl Presta posiada kilka zalet do których zalicza się jego wytrzymałość i mała średnica.
Dętka Gaadi 28 x 1.5-1.75 (40 do 47-622/635) bez zdejmowania koła opinie