Liczba produktów: 1
Abus to niemiecka firma od lat zajmująca się produkcją zabezpieczeń rowerowych na najwyższym poziomie. Jej oferta skierowana jest do osób ceniących sobie wysoką jakoś wykonania, niezawodność i długą trwałość produktów. Zabezpieczając swój rower zapięciami marki ABUS utrudniacie życie potencjalnym złodziejom i dajecie sobie gwarancję bezpieczeństwa. W swojej kolekcji firma ABUS ma zapięcia typu szekla, U-lock, podkowa, zapięcia łamane typu ABUS BORDO.
Wszystkie zabezpieczenia rowerowe ABUS produkowane są w Niemczech i posiadają 2 letnią gwarancję producenta.
Firma Abus została założona w 1924 roku. Wszystko zaczęło się w małej wsi Volmarstein nad Ruhrą, w której to August Bremicker wraz z dziećmi otworzyli własną działalność, której produktem miały być kłódki. Ich kłódki zaczęły docierać do coraz większej ilości osób, które doceniły jakość oraz ich skuteczność. Dzięki temu firma mogła przenieść się z rodzinnej wsi do 3 dużych zakładów produkcyjnych znajdujących się na terenie Niemiec. Mottem, nieprzerwanie od 1924 roku, jest „Bezpieczeństwo wymaga jakości”. Zakłady produkcyjne stawiają czoła temu mottu, co przekłada się na mnóstwo udaremnionych prób kradzieży sprzętu wartego niekiedy więcej niż złodziej zakłada. Firma Abus nie jest producentem zabezpieczeń stricte rowerowych – w skład asortymentu firmy Abus wchodzą kłódki, kotwy ścienne, zabezpieczenia drzwiowe, zabezpieczenia okienne, zabezpieczenia przeciwpożarowe, instalacje alarmowe oraz monitoring, zabezpieczenia motorów, zabezpieczenia Quadów, zabezpieczenia łódek, a nawet zabezpieczenia kontenerów.
Zabezpieczenie rowerowe jest jednym z najważniejszych akcesoriów, które są elementem, na którym nie można oszczędzać. Zastosowanie wysokiej klasy zapięć rowerowych skutkuje bezpieczeństwem rowerów – zazwyczaj cennego ze względów finansowych i sentymentalnych. Zapięcie może również służyć jako element zabezpieczający akcesoria rowerowe takie jak sakwy, bagażniki lub kaski. Ważne jest, aby dostosować cenę zapięcia do ceny roweru – zbyt tanie zapięcie w zestawieniu z drogim rowerem może skutkować szybką utratą sprzętu. Należy pamiętać, że funkcją zabezpieczenia jest wydłużenia czasu potrzebnego potencjalnemu złodziejowi na kradzież roweru, a nie kompletne uniemożliwienie tego procederu. W przypadku zapięć drogich, o wysokim stopniu zabezpieczenia konieczne może się okazać użycie sprzętu elektrycznego. Tym samym ważny jest zdrowy rozsądek, którym należy się posługiwać przy parkowaniu roweru. Pozostawienie roweru na dłuższy czas w rzadko uczęszczanym miejscu może skutkować upatrzeniem sobie przez złodziei naszego roweru. Parkowanie roweru w miejscach dobrze oświetlonych, zlokalizowanych przy ruchliwych ulicach oraz zapinanie do elementów krajobrazu bardzo dobrze połączonych z podłożem (np. latarnia) może okazać się świetnym pomysłem. Należy również pamiętać, że pozostawienie roweru w polu obejmującym przez monitoring miejski lub prywatny zwiększa bezpieczeństwo naszego sprzętu. Wpływ na bezpieczeństwo ma również rodzaj zapięcia jaki jest stosowany.
Firma Abus opracowała własny sposób określania bezpieczeństwa, którego ilość przyznanych punktów zależy w dużej mierze od kilku czynników. Maksymalny poziom zabezpieczeń posiada 15 punktów na 15 możliwych. Oznaczenie 1 punktem na 15 nie oznacza, że zabezpieczenie jest strasznie słabe – po prostu przeznaczone jest do innych rzeczy niż zabezpieczenia rowerów. Idealnie sprawdzą się przy przypinaniu kasku do bagażnika lub zabezpieczeniu siodełka. Czynnikami, które w dużej mierze decydują o przyznanej ilości zabezpieczeń są:
Wracając do punktacji bezpieczeństwa produktów firmy Abus można rozróżnić trzy podstawowe kategorie produktów:
Co zrobić, gdy klucz ulegnie zniszczeniu, zgubieniu lub złamie się? Firma Abus jest gotowa na takie przypadki i zapewnia pełne wsparcie przy odzyskaniu oryginalnej kopii klucza. Oferta ta dotyczy wszystkich zapięć zabezpieczanych za pomocą klucza. Każde zapięcie posiada unikalny frez klucza, który pozawala na prawidłowe otwarcie zamka. Otrzymując zabezpieczenie kupione prosto ze sklepu dostarczany jest również numer klucza – jest on zapisany na kluczu lub na certyfikacie dostarczanym z zapięciem. Niezwłocznie po zakupie należy zapisać sobie ten kod w bezpiecznym miejscu, ponieważ jest to jedyna możliwość odzyskania duplikatu klucza. Sama procedura zamówienia duplikatu jest dość prosta – wraz z kartą należy udać się do autoryzowanego dealera firmy Abus, który wykona kopie klucza.
Poza serwisowaniem części rowerowych należy pamiętać o tym, że zapięcia takie jak podkowy lub łańcuchy również posiadają mechaniczne elementy, np. wkładka zamka. Podczas okresowego przeglądu roweru należy również zajrzeć i do zapięcia. Odpowiednie „traktowanie” zapięcia wydłuży jego żywotność. Jak każdy element roweru, zapięcia nie należy narażać na bezpośredni kontakt z wodą – rdza może osłabić korpus zapięcia, miejsca montażowe (w przypadku podków), spowodować unieruchomienie bębenka zamka, lub ostatecznie złamanie klucza w przypadku otwarcia zardzewiałego zamka. Sam mechanizm zamka jest dość precyzyjny, więc również wymaga odpowiedniego smarowania. Należy pamiętać, w przypadku łańcuchów oraz linek, aby oplot nylonowy lub plastikowy nie był uszkodzony. Po pierwsze – powoduje to łatwiejszy dostęp do trzonu zapięcia i ułatwienie zadania złodziejom. Po drugie – uszkodzony oplot pozwala na ingerencje wody lub pyłu wewnątrz zapięcia.
Firma Abus przeprowadza mnóstwo testów mających na celu sprawdzenie produktu pod kątem jakościowym. Ma to na celu upewnienie się, że produkt spełnia międzynarodowe standardy oraz indywidualne wymagania klientów. Test trwałości ma za zadanie sprawdzenie żywotności produktu podczas jego użytkowania. W zależności od zapotrzebowania produkt jest uruchamiany ponad 100 000 razy w celu sprawdzenia, czy wszystkie komponenty nadają się do pracy ciągłej. Przeprowadza się również testy, mające na celu sprawdzenie wytrzymałość zapięć na ich przecięcie. W przypadku testu na ściskanie ściska się dwie szczęki – przypominające nożyce do cięcia drutu – za pośrednictwem hydraulicznego urządzenia do momentu, aż testowany element zawiedzie. Na tej podstawie określa się stopień trudności zniszczenia zapięcia, a tym samym pośrednio określa stopień bezpieczeństwa. Przeprowadzany jest również test cięcia, gdzie za pomocą specjalnych, napędzanych maszynowo brzeszczotów piły produkt poddaje się przez określony czas cięciu w celu sprawdzenia oporu. Test uderzeniowy polega na sprawdzeniu po jakim czasie przy uderzaniu ciężkim narzędziem (np. młotkiem) zapięcie ulegnie zniszczeniu. Testom poddawane są również wkładki i jednym z testów jest test wytrychu. Za pomocą specjalnych narzędzi do manipulowania sprawdza się, czy trzon zamkowy i/lub mechanizm blokujący da się pokonać przy zastosowaniu inteligentnych metod – bez użycia brutalnej siły. Zabezpieczenia Abus sprawdzane są również pod kątem oddziaływania na nie warunków klimatycznych – w symulatorze warunków klimatycznych sprawdzane jest działanie produktów Abus w skrajnych temperaturach. Na tym etapie sprawdzana jest również próba otwarcia zapięcia poprzez wymrażanie – jest to tzw. „Ice Spray Test”, który polega na punktowym zamrożeniu wrażliwych elementów zabezpieczeń Abus
Jednym z polecanych przez nas zapięć Abus jest U-lock ABUS Granit X-Plus 540. Jest to wysokiej klasy zapięcie rowerowe ocenione na maksymalną ilość punktów bezpieczeństwa. Kabłąk U-Locka posiada 13 mm średnicy i został wykonany z twardej, hartowanej stali. Z tego samego materiału został wykonany korpus U-Locka. Dzięki temu utrudnione jest przewiercenie go i zniszczenie zamka. Korpus został wyposażony w dwa rygle, przez co utrudnione jest otworzenie U-Locka niekonwencjonalnymi metodami.
Kolejnym polecanym przez nas produktem firmy Abus jest Łańcuch ABUS Steel-O-Chain Ivy 9100. Jest to łańcuch wykonany z hartowanej stali o ogniwach o średnicy 10 mm. Zewnętrzną powłokę stanowi elastyczny, tekstylny oplot, którego zadaniem jest ochrona lakieru ramy rowerowej przed uszkodzeniem podczas zapinania i rozpinania zapięcia. Łańcuch został oceniony na 13 na 15 punktów bezpieczeństwa. Łańcuch występuje w czterech długościach – 85, 110, 140 oraz 170 cm.
Zapięciem zapewniającym dobry stosunek ceny do jakości jest U-Lock Abus Ultra Mini 410 + linka Abus Cobra, który otrzymał 8 punktów w piętnastostopniowej skali bezpieczeństwa. Do U-Locka dodawana jest linka zakończona na obu końcach pętlami. Dzięki temu możliwe zapięcie roweru oraz zabezpieczenia dodatkowych akcesoriów takich jak siodełko lub kask. Kabłąk U-Locka posiada średnice 12 mm i jest wykonany z hartowanej stali. Linka posiada średnicę 10 mm oraz długość całkowitą 120 cm.Firma Abus jest także producentem kasków rowerowych, które zapewniają bezpieczeństwo podczas podróży rowerowych. Kaski produkowane są do różnych zastosowań – typowo sportowych (np. kaski do rowerów szosowych), wyścigowe oraz miejskie. Wszystkie kaski Abus posiadają twardą i wytrzymałą zewnętrzną powłokę z tworzywa ABS. Wewnątrz kasków stosowana jest gęsta pianka EPS. Kaski tworzone są w dwóch technikach – klasycznej klejonej oraz In-Mold. Przewagą technologii In-Mold jest to, że skorupa zewnętrzna jest łączona z piankowym wnętrzem już na etapie formowania kasku. Zapewnia to lepszą integralność kasku, lepsze rozłożenie siły uderzenia oraz większą wytrzymałość na uderzenia. Kolejnym ważnym aspektem w kaskach Abus jest wentylacja – opracowane przez firmę Abus strategiczne miejsca wlotów i wylotów na każdym rodzaju kasku pozwalają na jeszcze lepszą cyrkulację powietrza, odprowadzenie wilgotnego powietrza oraz tym samym ochłodzenie głowy. Kaski Abus są wyposażone również w regulacje rozmiaru wewnętrznego kasku w określonym zakresie – pozwala to na dokładne dopasowanie kasku do głowy. Dobre przyleganie kasku do głowy zapewnia lepszą ochronę głowy podczas upadku. Niektóre kaski Abus wyposażone są w lampkę LED zlokalizowaną w tylnej części kasku. Poprawia ona widoczność rowerzysty na drodze – zarówno w dzień jak i w nocy.
Kaskiem godnym polecenia na tereny miejskie jest zdecydowanie kask rowerowy ABUS Hyban+ - biały / przezroczysty. Ten kask poza świetną ochroną głowy gwarantuje także ochronę oczu przed wiatrem, deszczem lub owadami. Twarda zewnętrzna skorupa oraz kształt, który oprócz samej głowy chroni również potylicę oraz skronie, świetnie sprawdzi się w terenach miejskich oraz podczas wycieczek rowerowych poza miasto. Kask posiada w sumie 18 otworów wentylacyjnych – 13 wlotów oraz 5 wylotów. Niska waga, system dopasowania oraz miękka wewnętrzna wyściółka zapewnią wysoki komfort użytkowania, a także sprawia, że można zapomnieć, że ma się na głowie kask. W tylnej części kasku zostało umieszczone światło LED, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności rowerzysty podczas korzystania z dróg publicznych. Światło LED sprawdzi się zarówno w dzień jak i po zmroku.