BLACK WEEKS TO EXTRA -12% na wszystko z magazynu, z kodem BLACK12 (dla produktów dostępnych na stanie magazynowym)
Kontakt
0

Filtruj:

Promocje

Dostępności

Cena:

Sortowanie:

Nakrętki i obejmy Abus

Liczba produktów: 2

-10%

Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M10

129,90 zł
Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M10

Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M10

129,90 zł
Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M10 -10%
-10%

Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M9

129,90 zł
Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M9

Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M9

129,90 zł
Nakrętka zabezpieczająca na oś piasty AbusNutFix M9 -10%

Zapięcia rowerowe Abus. 

Abus to niemiecka firma od lat zajmująca się produkcją zabezpieczeń rowerowych na najwyższym poziomie. Jej oferta skierowana jest do osób ceniących sobie wysoką jakoś wykonania, niezawodność i długą trwałość produktów. Zabezpieczając swój rower zapięciami marki ABUS utrudniacie życie potencjalnym złodziejom i dajecie sobie gwarancję bezpieczeństwa. W swojej kolekcji firma ABUS ma zapięcia typu szekla, U-lock, podkowa, zapięcia łamane typu ABUS BORDO.

Wszystkie zabezpieczenia rowerowe ABUS produkowane są w Niemczech i posiadają 2 letnią gwarancję producenta. 

Zapięcia rowerowe Abus historia

Firma Abus została założona w 1924 roku. Wszystko zaczęło się w małej wsi Volmarstein nad Ruhrą, w której to August Bremicker wraz z dziećmi otworzyli własną działalność, której produktem miały być kłódki. Ich kłódki zaczęły docierać do coraz większej ilości osób, które doceniły jakość oraz ich skuteczność. Dzięki temu firma mogła przenieść się z rodzinnej wsi do 3 dużych zakładów produkcyjnych znajdujących się na terenie Niemiec. Mottem, nieprzerwanie od 1924 roku, jest „Bezpieczeństwo wymaga jakości”. Zakłady produkcyjne stawiają czoła temu mottu, co przekłada się na mnóstwo udaremnionych prób kradzieży sprzętu wartego niekiedy więcej niż złodziej zakłada. Firma Abus nie jest producentem zabezpieczeń stricte rowerowych – w skład asortymentu firmy Abus wchodzą kłódki, kotwy ścienne, zabezpieczenia drzwiowe, zabezpieczenia okienne, zabezpieczenia przeciwpożarowe, instalacje alarmowe oraz monitoring, zabezpieczenia motorów, zabezpieczenia Quadów, zabezpieczenia łódek, a nawet zabezpieczenia kontenerów.

Abus zabezpieczenia rowerowe

Zabezpieczenie rowerowe jest jednym z najważniejszych akcesoriów, które są elementem, na którym nie można oszczędzać. Zastosowanie wysokiej klasy zapięć rowerowych skutkuje bezpieczeństwem rowerów – zazwyczaj cennego ze względów finansowych i sentymentalnych. Zapięcie może również służyć jako element zabezpieczający akcesoria rowerowe takie jak sakwy, bagażniki lub kaski. Ważne jest, aby dostosować cenę zapięcia do ceny roweru – zbyt tanie zapięcie w zestawieniu z drogim rowerem może skutkować szybką utratą sprzętu. Należy pamiętać, że funkcją zabezpieczenia jest wydłużenia czasu potrzebnego potencjalnemu złodziejowi na kradzież roweru, a nie kompletne uniemożliwienie tego procederu. W przypadku zapięć drogich, o wysokim stopniu zabezpieczenia konieczne może się okazać użycie sprzętu elektrycznego. Tym samym ważny jest zdrowy rozsądek, którym należy się posługiwać przy parkowaniu roweru. Pozostawienie roweru na dłuższy czas w rzadko uczęszczanym miejscu może skutkować upatrzeniem sobie przez złodziei naszego roweru. Parkowanie roweru w miejscach dobrze oświetlonych, zlokalizowanych przy ruchliwych ulicach oraz zapinanie do elementów krajobrazu bardzo dobrze połączonych z podłożem (np. latarnia) może okazać się świetnym pomysłem. Należy również pamiętać, że pozostawienie roweru w polu obejmującym przez monitoring miejski lub prywatny zwiększa bezpieczeństwo naszego sprzętu. Wpływ na bezpieczeństwo ma również rodzaj zapięcia jaki jest stosowany.

Abus stopień zabezpieczenia

Firma Abus opracowała własny sposób określania bezpieczeństwa, którego ilość przyznanych punktów zależy w dużej mierze od kilku czynników. Maksymalny poziom zabezpieczeń posiada 15 punktów na 15 możliwych. Oznaczenie 1 punktem na 15 nie oznacza, że zabezpieczenie jest strasznie słabe – po prostu przeznaczone jest do innych rzeczy niż zabezpieczenia rowerów. Idealnie sprawdzą się przy przypinaniu kasku do bagażnika lub zabezpieczeniu siodełka. Czynnikami, które w dużej mierze decydują o przyznanej ilości zabezpieczeń są:

  • Rodzaj zabezpieczenia – jest to kluczowy czynnik, ponieważ linka stalowa nigdy nie będzie tak samo odporna na przecięcie jak hartowany, gruby kabłąk U-Locka. Najniższymi punktami właśnie charakteryzują się właśnie linki stalowe, najwięcej punktów dostają łańcuchy o dużym przekroju szekli oraz U-Locki, które wykonane ze stali hartowanej. Linki stalowe są potencjalnie łatwe do rozbrojenia, do stali hartowanej może być wymagane użycie elektronarzędzi.
  • Rodzaj stali oraz średnica przekroju – podobnie jak w poprzednim punkcie – linki w zabezpieczenia rowerowych są wykonywane z cienkich skręconych linek. U-Locki wykonywane są z grubej stali hartowanej, której przerwanie lub rozcięcie jest bardzo trudne.
  • Kształt elementu zabezpieczającego – większa liczba połączeń (w przypadku zapięć składanych) powoduje, że czułych punktów jest dużo więcej. Dużo większą wytrzymałością charakteryzują się np.. U-Locki, których kabłąk posiada przekrój kwadratowy, a nie okrągły. W przypadku łańcuchów ważne jest, aby ostatnie ogniwo stanowiło zapięcie blokowane ryglem. W przypadku gdy łańcuch zakończony jest pinem lub innym elementem będącym ryglowanym we wkładce zamka konieczne jest połączenie ostatniego ogniwa z elementem blokującym – stanowi to „czuły punkt” każdego zabezpieczenia.
  • Technologie zastosowane w zamku – w tym miejscu ważny jest materiał wykorzystane do wykonania samego zamka i wkładki oraz to czy zamek posiada jeden czy dwa rygle. Dwa rygle zazwyczaj stosowane są w U-Lockach, których kabłąk jest blokowany na obu końcach przez zamek – przez to wyeliminowano ruchome połączenie kabłąka wraz z korpusem U-Locka.
  • Budowa klucza – rozróżniamy wiele kluczy – klucze symetryczne, klucze tradycyjne, klucze nawiercane, itd. Należy pamiętać, że długość klucza odpowiada ilości zapadek znajdujących się we wkładce zamka. Większa liczba zapadek oznacza lepsze zabezpieczenie przed przewierceniem zapadek oraz skuteczne utrudnienie tzw. „pickowania” zamka, czyli użycia wytrychu na zamku, aby otworzyć go bez klucza. Dodatkowo, klucze nawiercane wymagają większej precyzji przy dorabianiu oraz w przypadku działań wytrychem.
  • Rodzaj blokady – zamek może być zarówno zamykany na klucz lub na szyfr. Na tej podstawie rozróżnia się rodzaje zapięć. Z reguły jest tak, że zamki na szyfr są o wiele łatwiejsze do rozbrojenia niż zamki na klucz. W przypadku tych samych zapięć występujących w wariantach na klucz oraz na szyfr, te na szyfr otrzymują o 1 punkt bezpieczeństwa mniej.
  • Czy rozbrajanie zapięcia jest głośne i czasochłonne – ten punkt odnosi się głównie do konstrukcji i rodzaju zapięcia. Długotrwałe rozcinanie zabezpieczenia za pomocą elektronarzędzi powoduje szybsze zwrócenie na siebie uwagi przez złodzieja.

Wracając do punktacji bezpieczeństwa produktów firmy Abus można rozróżnić trzy podstawowe kategorie produktów:

  • Kategoria 1 – zapięcia standardowe określone w skali bezpieczeństwa Abus w zakresie od 1 do 4 punktów. Te zapięcia przeznaczone są do zabezpieczania rowerów na obszarach o niskim ryzyku kradzieży. Mogą idealnie sprawdzić podczas zabezpieczania rowerów dziecięcych, siodełek lub kasków. Zapięcia te sprawdzą się również jako dodatkowe zabezpieczenie roweru w miejscu, które gwarantuje wysokie poczucie bezpieczeństwa. Dobrym przykładem może być garaż, który posiada dobry zamek lub kłódkę na bramie wjazdowej, a wewnątrz niego nasz rower przypięty zabezpieczeniem o tej kategorii zabezpieczenia. Należy pamiętać, że nie stanowią one zbyt dużej przeszkody dla złodzieja. Godnym reprezentantem tej kategorii zabezpieczeń może być zabezpieczenie rowerowe Abus 5412C
  • Kategoria 2 – zapięcia gwarantujące wyższe bezpieczeństwo określone w skali bezpieczeństwa Abus w zakresie od 5 do 9 punktów. Ta kategoria zawiera zapięcia, które oferują dobry poziom bezpieczeństwa rowerów dla dorosłych na obszarach o niskim oraz średnim ryzyku kradzieży. Zapięcia dedykowane są do rowerów pochodzących ze średniej klasy cenowej, z których często się korzysta podczas poruszania się po mieście. Zabezpieczenia z tego typu idealnie uzupełniają zapięcia mocniejsze (np. pochodzące te z trzeciej kategorii). W tej kategorii doskonałym wyborem jest U-lock ABUS Granit 460.
  • Kategoria 3 – zapięcia gwarantujące najwyższe bezpieczeństwo określone w skali bezpieczeństwa Abus w zakresie od 10 do 15 punktów. Są to najmocniejsze zabezpieczenia rowerowe firmy Abus, które mogą być stosowane jako pojedyncze lub główne zabezpieczenie na obszarach o wysokim ryzyku kradzieży. Zabezpieczenia te przeznaczone są do drogich rowerów, których utrata jest dużą stratą. Bardzo dobrym stosunkiem cenyt do jakości i oferowanego bezpieczeństwa w tej kategorii jest U-lock ABUS Granit Plus 470

Abus jak odzyskać klucz?

Co zrobić, gdy klucz ulegnie zniszczeniu, zgubieniu lub złamie się? Firma Abus jest gotowa na takie przypadki i zapewnia pełne wsparcie przy odzyskaniu oryginalnej kopii klucza. Oferta ta dotyczy wszystkich zapięć zabezpieczanych za pomocą klucza. Każde zapięcie posiada unikalny frez klucza, który pozawala na prawidłowe otwarcie zamka. Otrzymując zabezpieczenie kupione prosto ze sklepu dostarczany jest również numer klucza – jest on zapisany na kluczu lub na certyfikacie dostarczanym z zapięciem. Niezwłocznie po zakupie należy zapisać sobie ten kod w bezpiecznym miejscu, ponieważ jest to jedyna możliwość odzyskania duplikatu klucza. Sama procedura zamówienia duplikatu jest dość prosta – wraz z kartą należy udać się do autoryzowanego dealera firmy Abus, który wykona kopie klucza.

Serwisowanie zapięć Abus

Poza serwisowaniem części rowerowych należy pamiętać o tym, że zapięcia takie jak podkowy lub łańcuchy również posiadają mechaniczne elementy, np. wkładka zamka. Podczas okresowego przeglądu roweru należy również zajrzeć i do zapięcia. Odpowiednie „traktowanie” zapięcia wydłuży jego żywotność. Jak każdy element roweru, zapięcia nie należy narażać na bezpośredni kontakt z wodą – rdza może osłabić korpus zapięcia, miejsca montażowe (w przypadku podków), spowodować unieruchomienie bębenka zamka, lub ostatecznie złamanie klucza w przypadku otwarcia zardzewiałego zamka. Sam mechanizm zamka jest dość precyzyjny, więc również wymaga odpowiedniego smarowania. Należy pamiętać, w przypadku łańcuchów oraz linek, aby oplot nylonowy lub plastikowy nie był uszkodzony. Po pierwsze – powoduje to łatwiejszy dostęp do trzonu zapięcia i ułatwienie zadania złodziejom. Po drugie – uszkodzony oplot pozwala na ingerencje wody lub pyłu wewnątrz zapięcia.

Abus testy jakościowe

Firma Abus przeprowadza mnóstwo testów mających na celu sprawdzenie produktu pod kątem jakościowym. Ma to na celu upewnienie się, że produkt spełnia międzynarodowe standardy oraz indywidualne wymagania klientów. Test trwałości ma za zadanie sprawdzenie żywotności produktu podczas jego użytkowania. W zależności od zapotrzebowania produkt jest uruchamiany ponad 100 000 razy w celu sprawdzenia, czy wszystkie komponenty nadają się do pracy ciągłej. Przeprowadza się również testy, mające na celu sprawdzenie wytrzymałość zapięć na ich przecięcie. W przypadku testu na ściskanie ściska się dwie szczęki – przypominające nożyce do cięcia drutu – za pośrednictwem hydraulicznego urządzenia do momentu, aż testowany element zawiedzie. Na tej podstawie określa się stopień trudności zniszczenia zapięcia, a tym samym pośrednio określa stopień bezpieczeństwa. Przeprowadzany jest również test cięcia, gdzie za pomocą specjalnych, napędzanych maszynowo brzeszczotów piły produkt poddaje się przez określony czas cięciu w celu sprawdzenia oporu. Test uderzeniowy polega na sprawdzeniu po jakim czasie przy uderzaniu ciężkim narzędziem (np. młotkiem) zapięcie ulegnie zniszczeniu. Testom poddawane są również wkładki i jednym z testów jest test wytrychu. Za pomocą specjalnych narzędzi do manipulowania sprawdza się, czy trzon zamkowy i/lub mechanizm blokujący da się pokonać przy zastosowaniu inteligentnych metod – bez użycia brutalnej siły. Zabezpieczenia Abus sprawdzane są również pod kątem oddziaływania na nie warunków klimatycznych – w symulatorze warunków klimatycznych sprawdzane jest działanie produktów Abus w skrajnych temperaturach. Na tym etapie sprawdzana jest również próba otwarcia zapięcia poprzez wymrażanie – jest to tzw. „Ice Spray Test”, który polega na punktowym zamrożeniu wrażliwych elementów zabezpieczeń Abus

Abus jakie zapięcie wybrać?

Jednym z polecanych przez nas zapięć Abus jest U-lock ABUS Granit X-Plus 540. Jest to wysokiej klasy zapięcie rowerowe ocenione na maksymalną ilość punktów bezpieczeństwa. Kabłąk U-Locka posiada 13 mm średnicy i został wykonany z twardej, hartowanej stali. Z tego samego materiału został wykonany korpus U-Locka. Dzięki temu utrudnione jest przewiercenie go i zniszczenie zamka. Korpus został wyposażony w dwa rygle, przez co utrudnione jest otworzenie U-Locka niekonwencjonalnymi metodami.

Kolejnym polecanym przez nas produktem firmy Abus jest Łańcuch ABUS Steel-O-Chain Ivy 9100. Jest to łańcuch wykonany z hartowanej stali o ogniwach o średnicy 10 mm. Zewnętrzną powłokę stanowi elastyczny, tekstylny oplot, którego zadaniem jest ochrona lakieru ramy rowerowej przed uszkodzeniem podczas zapinania i rozpinania zapięcia. Łańcuch został oceniony na 13 na 15 punktów bezpieczeństwa. Łańcuch występuje w czterech długościach – 85, 110, 140 oraz 170 cm.

Zapięciem zapewniającym dobry stosunek ceny do jakości jest U-Lock Abus Ultra Mini 410 + linka Abus Cobra, który otrzymał 8 punktów w piętnastostopniowej skali bezpieczeństwa. Do U-Locka dodawana jest linka zakończona na obu końcach pętlami. Dzięki temu możliwe zapięcie roweru oraz zabezpieczenia dodatkowych akcesoriów takich jak siodełko lub kask. Kabłąk U-Locka posiada średnice 12 mm i jest wykonany z hartowanej stali. Linka posiada średnicę 10 mm oraz długość całkowitą 120 cm.

Abus jaki kask wybrać?

Firma Abus jest także producentem kasków rowerowych, które zapewniają bezpieczeństwo podczas podróży rowerowych. Kaski produkowane są do różnych zastosowań – typowo sportowych (np. kaski do rowerów szosowych), wyścigowe oraz miejskie. Wszystkie kaski Abus posiadają twardą i wytrzymałą zewnętrzną powłokę z tworzywa ABS. Wewnątrz kasków stosowana jest gęsta pianka EPS. Kaski tworzone są w dwóch technikach – klasycznej klejonej oraz In-Mold. Przewagą technologii In-Mold jest to, że skorupa zewnętrzna jest łączona z piankowym wnętrzem już na etapie formowania kasku. Zapewnia to lepszą integralność kasku, lepsze rozłożenie siły uderzenia oraz większą wytrzymałość na uderzenia. Kolejnym ważnym aspektem w kaskach Abus jest wentylacja – opracowane przez firmę Abus strategiczne miejsca wlotów i wylotów na każdym rodzaju kasku pozwalają na jeszcze lepszą cyrkulację powietrza, odprowadzenie wilgotnego powietrza oraz tym samym ochłodzenie głowy. Kaski Abus są wyposażone również w regulacje rozmiaru wewnętrznego kasku w określonym zakresie – pozwala to na dokładne dopasowanie kasku do głowy. Dobre przyleganie kasku do głowy zapewnia lepszą ochronę głowy podczas upadku. Niektóre kaski Abus wyposażone są w lampkę LED zlokalizowaną w tylnej części kasku. Poprawia ona widoczność rowerzysty na drodze – zarówno w dzień jak i w nocy.
Kaskiem godnym polecenia na tereny miejskie jest zdecydowanie kask rowerowy ABUS Hyban+ - biały / przezroczysty. Ten kask poza świetną ochroną głowy gwarantuje także ochronę oczu przed wiatrem, deszczem lub owadami. Twarda zewnętrzna skorupa oraz kształt, który oprócz samej głowy chroni również potylicę oraz skronie, świetnie sprawdzi się w terenach miejskich oraz podczas wycieczek rowerowych poza miasto. Kask posiada w sumie 18 otworów wentylacyjnych – 13 wlotów oraz 5 wylotów. Niska waga, system dopasowania oraz miękka wewnętrzna wyściółka zapewnią wysoki komfort użytkowania, a także sprawia, że można zapomnieć, że ma się na głowie kask. W tylnej części kasku zostało umieszczone światło LED, którego zadaniem jest zwiększenie widoczności rowerzysty podczas korzystania z dróg publicznych. Światło LED sprawdzi się zarówno w dzień jak i po zmroku. 

Porównaj produkty 0