Klocki hamulcowe v- brake (zarówno klasyczne z gwintem, jak i starsze- z samym trzpieniem), u- brake i Cantilever. Do wyboru również klocki do rowerów retro oraz do szczękowych hamulców hydraulicznych Magura. Wszystkie klocki hamulcowe wykonane są z wysokiej jakości mieszanek gum i tworzyw, dzięki czemu są bardzo skuteczne oraz wytrzymałe. W ofercie posiadamy również klocki hamulcowe do hamulców pionowych.
Klocki hamulcowe V-brake to elementy układu hamowania się w rowerze, odpowiadające za skuteczne zatrzymywanie się. A także za właściwą kontrolę nad jazdą. Wśród szerokiej oferty opcji dostępnych na rynku spotkać można ich wersje zapewniające różne poziomy trwałości, wydajności i przyczepności. Na przykład klocki hamulcowe Clark's CPS958 V-brake to popularny wybór dla użytkowników zapewniający pewne i skuteczne hamowanie w różnych warunkach. Ich solidna konstrukcja oraz wysokiej jakości materiały gwarantują długotrwałą wydajność i niezawodność. Dzięki świetnej przyczepności do obręczy hamulcowej zapewniają one ponadto bezpieczne zatrzymywanie się nawet przy większych prędkościach i na zmiennej nawierzchni. Natomiast klocki hamulcowe Clark's Retro C-brake charakteryzują się inną konstrukcją i sposobem działania niż poprzednie. Cechują się one wyborną kontrolą zwalniania i stabilnością. To zaś sprawia, że są optymalnym wyborem dla rowerzystów poszukujących precyzji i pewności działania. Ich konstrukcja pozwala na równomierne rozłożenie siły zatrzymującej, minimalizując zużycie i zapewniając długotrwałą wydajność podczas jazdy. Oba modele zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas jazdy.
Jakie klocki do hamulców V-brake?
Klocki do hamulców V-brake oraz ich dobór to istotne składowe kwestii bezpieczeństwa jazdy. Jest tak, ponieważ mają one bezpośredni kontakt z obręczą koła. Bardzo ważny w przypadku tej technologii jest materiał okładzin. Wersje wykonane z miękkiej żywicy zapewniają najmniejszą siłę hamowania, cichą pracę i najmniejsze zużycie obręczy. Te wykonane z półmetalu są twardsze i posiadają większą siłę hamowania. Mogą jednak hałasować i szybciej zużywać obręcz. Z kolei modele ze spiekanego metalu są najtwardsze i posiadają największą siłę hamowania. Jednocześnie bywają najgłośniejsze i najszybciej zużywają obręcz. Pamiętać w ich przypadku należy również o warunkach jazdy oraz jej stylu. Jest tak, gdyż lepsze wyniki można osiągnąć, optymalnie je dostosowując. Dla przykładu – dla jazdy agresywnej dobre będą klocki do hamulców do V-brake o dużej wytrzymałości. Do spokojnej z kolei – te o mniejszej wytrzymałości. Warto zastanowić się nad modelami z wymiennymi okładzinami. Są one droższe, ale bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie. Trzeba także pamiętać, że nowe klocki do hamulców V-brake należy dotrzeć przed intensywnym użytkowaniem. A także o tym, że jest to technologia coraz rzadziej stosowana w nowoczesnych rowerach. Jeśli mamy taką możliwość, warto rozważyć wymianę ich na modele tarczowe. Poskutkuje to lepszą wydajnością hamowania i większym bezpieczeństwem.
Czym się różnią klocki hamulcowe V-brake od C-brake?
Klocki hamulcowe V-brake i C-brake różnią się przede wszystkim konstrukcją oraz sposobem montażu i pracy. Wynika to oczywiście z technologii samych hamulców oraz i zasady ich działania. Te pierwsze są popularnym wyborem w rowerach górskich i trekkingowych. Charakteryzują się bowiem prostą konstrukcją i mocnym uściskiem na obręczy. Klocki hamulcowe do V-brake zazwyczaj są montowane za pomocą wsporników zaciskowych. Zapewniają także skuteczne zwalnianie poprzez dociskanie ich do obręczy hamulcowej podczas nacisku na dźwignię. Z kolei hamulce C-brake, nazywane także cantilever, stosuje się głównie w rowerach szosowych i cyclocrossowych. Ich konstrukcja opiera się na dwóch wspornikach umieszczonych po obu stronach ramy lub wideł. Z kolei klocki hamulcowe do C-brake montuje się na specjalnych ramionach. Systemy zatrzymywania tego typu działają na zasadzie unoszenia się tych ramion podczas nacisku na dźwignię. To zaś powoduje dociskanie klocków do obręczy hamulcowej z obu stron, zapewniając skuteczne hamowanie. Oprócz różnic w konstrukcji i sposobie działania oba typy mogą również różnić się wymiarami i materiałami używanymi do produkcji. Pamiętać należy także, że oba typy rzadko stosuje się w nowych rowerach. Zastępują je bowiem modele tarczowe.