Oferujemy hamulce V-brake Shimano, są mocne, łatwe w obsłudze i trwałe. Dobrze sprawdzają się w rowerach użytkowych, dlatego często je widać w standardowym wyposażeniu rowerów miejskich i holenderskich.
Hamulce V-brake Shimano, AVID i Magura.
Hamulce V- brake Shimano są najbardziej klasycznymi i uniwersalnymi hamulcami rowerowymi, które znajdą zastosowanie zarówno w rowerach miejskich, jak i turystycznych. Prosta konstrukcja zapewnia bardzo dobrą siłę hamowania oraz wagę, a linka hamulcowa sprawia, że hamulce tego typu są bardzo proste w obsłudze i tanie w eksploatacji i serwisowaniu. Dodatkowo w ofercie posiadamy hydrauliczne hamulce szczękowe firmy Magura (modele HS 11 i Hs33), które łączą w sobie prostotę hamulców typu v- brake z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi.
Hamulce V-brake Shimano jak działają?
Hamulec V-brake Shimano to typ hamulca szczękowego nadal często stosowanego w rowerach miejskich i holenderskich. Nazwa pochodzi od kształtu ramion zaciskających klocki, które po zaciśnięciu tworzą odwróconą literę V. Montuje się je na obręczy koła, na której podczas zatrzymywania zaciskają się klocki. Z kolei siła nacisku na dźwignię jest przenoszona za pomocą linki na zacisk hamulca. Ten natomiast powoduje zbliżenie ramion i klocków do obręczy. Hamulce V-brake są popularne ze względu na prostą konstrukcję, łatwą regulację i niską cenę. Są również wystarczająco mocne do hamowania w większości zastosowań, zwłaszcza w rowerach miejskich, trekkingowych i turystycznych. Jednakże odmiany te mają również pewne wady. W porównaniu z modelami tarczowymi mogą bowiem odznaczać się mniejszą skutecznością w mokrych warunkach. Jest tak, ponieważ ich klocki mają tendencję do ślizgania się po mokrej obręczy. Mogą również generować więcej hałasu podczas hamowania. Same klocki ponadto zużywają się szybciej. Mimo to stanowią one dobry wybór dla rowerzystów szukających taniego i łatwego w utrzymaniu mechanizmu zatrzymywania się. A już z pewnością takiego, który zapewni wystarczającą siłę hamowania w typowych zastosowaniach.
Dlaczego hamulce V-brake piszczą?
Istnieje kilka powodów, dla których hamulce V-brake mogą piszczeć. Pierwszym z nich są oczywiście zabrudzenia. Piszczenie bowiem mogą powodować między innymi brud, kurz lub opiłki metalu nagromadzone na klockach albo obręczy. W takim przypadku należy dokładnie wyczyścić klocki i obręcz przy użyciu środka odtłuszczającego i czystej szmatki. Winę może ponosić także nieprawidłowa regulacja. Hamulce V-brake mogą piszczeć, jeśli nie wyregulowaliśmy prawidłowo klocków. Zawsze należy bowiem sprawdzić, czy klocki są równoległe do obręczy i czy nie ocierają się o nią podczas obracania koła. Powinny one jedynie lekko jej dotykać, gdy naciskamy dźwignię hamulca. Winna może leżeć także po stronie niewłaściwych klocków. Niektóre bowiem ich rodzaje, zwłaszcza te z twardego materiału, mogą być bardziej skłonne do piszczenia. W takim przypadku można spróbować wymienić je na inny typ. Z czasem mogą się one także po prostu zużyć. W niektórych przypadkach piszczenie może być jednak spowodowane przez nierówności na obręczy. Należy wtedy sprawdzić, czy obręcz nie jest uszkodzona lub zużyta. Jeśli tak, trzeba ja będzie wymienić. Często w obu przypadkach pomaga specjalny smar.