Dętki rowerowe 28" Schwalbe i Continental. Z wentylem rowerowym, samochodowym lub presta. Znajdziesz tutaj dętki do opon do rowerów miejskich w rozmiarze od 28x1,3" aż do 28x2.0".
Dętki rowerowe 28 Continental z zaworem AV, presta lub Schrader
Dętki rowerowe 28 spotkać można głównie w rowerach miejskich. Cieszą się one jednak także popularnością wśród użytkowników jednośladów trekkingowych oraz crossowych. Są to modele, które przede wszystkim powinny cechować się odpornością na przebicia, odpornością na ścieranie i łatwością w montażu. Warto również zwrócić uwagę na rodzaj wentyla, najczęściej jest to AV (Auto Valve) lub Presta. Wentyl AV jest bardziej popularny i łatwiejszy w obsłudze, podczas gdy Presta jest lżejszy i bardziej szczelny. Dętka Continental Cross 28" x 1.50 - 1.75" Presta SV 60 mm to świetnej jakości przykład, wykonany z wytrzymałego butylu. Wentyl Presta SV zapewnia doskonałą szczelność, a długość 60 mm pozwala na łatwy montaż w większości obręczy. Model ten charakteryzuje się ponadto dużą odpornością na przebicia, co jest szczególnie ważne w miejskich warunkach. Z kolei dętka Schwalbe 28 x 1.10 - 1.75 DV17 40 mm inny popularny model, który sprawdzi się w rowerach miejskich. Tę także wykonano z dobrej jakości materiałów, która zapewnia jej długotrwałą eksploatację. Wentyl DV17 jest bardziej uniwersalny i pasuje do większości pomp. Poza tym jest ona lekka i elastyczna, co wpływa na komfort jazdy.
Dętki rowerowe 28 do rowerów miejskich, do opon w rozmiarze od 28x1,3" do 28X2.0"
Dętki rowerowe 28 to jedne z najczęściej stosowanych modeli dostępnych na rynku. Jest tak, ponieważ obręcze w tym rozmiarze są dosyć uniwersalne. Znajdują one zastosowanie zarówno w jednośladach miejskich, jak i gravelowych oraz trekkingowych. Jednocześnie popularność tego rozmiaru sprawia, że na rynku można spotkać naprawdę wiele różnych modeli o różnych parametrach. Dętki rowerowe 28 do rowerów miejskich nie muszą wcale być bardzo lekkie. Optymalnie nadadzą się także standardowe modele. Może to być na przykład Schwalbe Standard 28 cali lub Continental Tour 28 All. Przed ich zakupem natomiast warto zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów. Tym zdecydowanie najważniejszym jest szerokość dętki, która musi być dopasowana do opony. Koniecznie należy także dobrać typ wentyla kompatybilny z posiadaną przez nas obręczą. Fani jednośladów szosowych za to powinni postawić na lekkość. Tak, aby nie powiększyć zbytnio masy swego pojazdu. Gravelowcy zaś powinni szukać kompromisu pomiędzy wagą, a szybkością dętki rowerowej 28.
Jaka dętka do roweru 28 cali?
Dętka do roweru 28 cali powinna być przede wszystkim dobrze dopasowana do opony. Zazwyczaj na jej ściance bocznej znajduje się oznaczenie z podanym zakresem rozmiarów, na przykład: 28" x 1.50 – 1.75". Ważne jest także dopasowanie wentyla. Wyróżniamy dwa podstawowe ich rodzaje. AV (Auto Valve) to popularniejszy rodzaj. Pasuje on do większości pompek. Z kolei Presta jest lżejszy i bardziej szczelny, ale wymaga specjalnej pompki. Istotnym parametrem jest także grubość dętki do roweru 28 cali. Im ona bowiem grubsza, tym bardziej jest ona odporna na przebicia, ale jednocześnie cięższa. Bardzo ważny jest także materiał wykonania. Większość tych akcesoriów wykonuje się z butylu. To syntetyczna guma, kopolimer izobutylenu i izopropenu. Jest to ponadto tworzywo, które zapewnia dobrą szczelność. Oczywiście zawsze warto postawić na wyroby renomowanych producentów. Użytkownicy jednośladów miejskich wskazują tutaj na takich, jak Continental, Schwalbe oraz Michelin. Stanowią oni bowiem zawsze gwarancję dobrej jakości. Poza tym do rowerów miejskich doskonale sprawdzą się dętki 28 cali o średniej grubości. Zapewniają one bowiem dobry kompromis między odpornością na przebicia a komfortem jazdy.