Blokada na koło rowerowe Axa, podkowa
Blokada na koło rowerowe Axa Defender to najbardziej popularne zapięcie rowerowe w Holandii. Każdy rower w Holandi wyposażony jest w podkowę na tylne koło. Dodatkowo Axa Defender i Axa Solid Plus posiadają możliwość zintegrowania dodatkowego łańcucha lub linki AXA do podkowy.
Blokada na koło rowerowe Abus, mocne zapięcia rowerowe do rowerów miejskich
Zapięcia rowerowe podkowy, znane również jako blokada na koło rowerowe, to specjalne zabezpieczenia stosowane często w rowerach miejskich. Mają one na celu ochronę dwóch kółek przed kradzieżą. Należą też do jednych ze skuteczniejszych tego typu rozwiązań. Przydadzą się każdemu fanowi dwóch kółek – zarówno rowerzystom miejskim, rekreacyjnym, jak i po prostu posiadaczom cennych rowerów używanych na co dzień. Na stronach sklepu rowerystylowe.pl oferujemy między innymi taki asortyment jak blokada koła AXA Victory. To nowy produkt holenderskiej firmy i całkowicie nowy standard zabezpieczeń tylnego koła. To pierwsze na świecie zabezpieczenia typu Frame-Lock posiadające w pełni spawane stalowe elementy wewnętrzne. To zaś maksymalnie zwiększa poziom bezpieczeństwa i wytrzymałość na ingerencję w blokadę. Dodatkowo blokada zyskała całkowicie nowy design i kształt kluczyka. Stal hartowana, wzmocniony cylinder zamka i zdecydowanie mocniejsza blokada sprawiają, że kradzież roweru jest bardzo trudna. Podobne jest zabezpieczenie tylnego koła typu podkowa Batavus Trelock RS 410. To model stosowany w rowerach marki Batavus, posiadających innowacyjny system montowania w specjalnie do tego skonstruowanej ramie roweru.
Blokada na koło rowerowe, czy takie zapięcia są skuteczne?
Tak, blokada na koło to skuteczne narzędzie w zabezpieczaniu roweru przed kradzieżą. Na rowerze z takim zabezpieczeniem nie da się odjechać, a blokada oferuje również zabezpieczenie koła tylnego przed niepożądanym zdjęciem przez złodziei. Jednakże, jak każde zabezpieczenie, mają one też swoje ograniczenia i wymagają właściwego użycia, aby były efektywne. Ich skuteczność wzrasta, gdy używa się ich w połączeniu z innymi zabezpieczeniami, takimi jak U-locki czy linki. Działa to jako odstraszający efekt dla potencjalnych złodziei. Duże znaczenie ma także miejsce, w którym zostawiamy nasz rower. Nawet najlepsze zabezpieczenie nie będzie skuteczne, jeśli zostawimy go na obszarze znikomego ruchu lub w miejscu słabo widocznym. Wybierając blokadę tylnego koła, warto zainwestować w produkt dobrej jakości od renomowanego producenta. Tanie lub słabej jakości zapięcia rowerowe podkowy mogą być łatwiej złamane przez złodziei. Należy też pamiętać, że mimo iż metody te są skuteczne, nie ma absolutnej gwarancji przed kradzieżą. Doświadczeni złodzieje mogą posiadać specjalistyczne narzędzia, które umożliwią im obejście nawet najlepszych zabezpieczeń.
Jak zamontować blokadę na koło w rowerze?
Zamontowanie blokady na koło w rowerze jest stosunkowo prostym procesem, który może znacząco zwiększyć bezpieczeństwo sprzętu przed kradzieżą. Przede wszystkim należy wybrać model pasujący do naszego roweru. To znaczy taki, który będzie odpowiedniej długości. Tak, aby łatwo przypiąć zabezpieczenie do ramy i zablokować koło. Jeśli to zamek z kodem lub elektroniczny, postępujemy zgodnie z instrukcjami producenta, aby go otworzyć. Później otwieramy blokadę i umieszczamy ją w otworze osi koła tylnego. Następnie wciskamy ją do osi, aż znajdujący się w komplecie mechanizm zatrzaśnie się na miejscu. Upewnijmy się, że blokada i koło są bezpiecznie przymocowane, a roweru nie da się ruszyć. Następnie zamykamy blokadę, używając klucza lub innego mechanizmu zabezpieczającego.