Oferujemy dętki rowerowe 28 i 29" i inne rozmiary, znajdziesz tutaj dętki pasujące do kół o rozmiarach od 12 do 29 cali. Dostępne są z najpopularniejszymi wentylami, czyli wentylem presta, AV zwany wentylem samochodowym i dętki z wentylem rowerowym DV.
Dętki rowerowe 28 i 29" oraz wiele innych rozmiarów.
Dętka dętce różnych producentów nie jest nierówna. Dętki Schwalbe cechuje długa stałość ciśnienia. Dętka Schwalbe utrzymuje powietrze znacznie dłużej w porównaniu do dętek innych wiodących producentów. Jakość składników oraz czystość mieszanki gumowej decydują o jakości dętki. Przed wulkanizacją każda dętka Schwalbe wkładana jest do formy i zostaje napompowana. Tylko taki sposób wytwarzania zapewnia równomierną grubość ścianek i wysoką szczelność przez długi czas. Niezawodność. Konsekwentna kontrola jakości zapewniająca możliwie najwyższe bezpieczeństwo użytkowania: każda dętka jest napompowywana i magazynowana pod ciśnieniem w fabryce przez 24 godziny w celu przetestowania stałości ciśnienia. System wielozakresowości rozmiarów dętek. Wysoka elastyczność i jakość pozwala na dopasowanie dętki do bardzo wielu rozmiarów opon. Na przykład dętka nr 17 pasuje zarówno do opony o szerokości 28 mm, jak i 47 mm. Tylko dętka o wyjątkowo wysokiej jakości i niezawodności odpowiada tym wymaganiom. Jedyna dętka oceniona notą “bardzo dobra” przez szwajcarski magazyn konsumencki “Kassensturz”. 29.05.2012. 12 dętek w teście. Zwycięzca testu: Schwalbe SV13.
Rodzaje wentyli w dętkach rowerowych.
Wentyl rowerowy DV - tradycyjny wentyl stosowany w większości rowerów. Można go napompować za pomocą zwykłej pompki rowerowej.
Wentyl samochodowy AV - wentyl używany także w oponach samochodowych. Cechuje go możliwość napompowania pompką samochodową np na stacji benzynowej.
Wentyl wyścigowy SV Presta - najwęższy ze wszystkich wentyli. Stosowany zazwyczaj w rowerach szosowych z wąską obręczą. Aby go napompować trzeba lekko poluzować górny zawór powietrza. Dętkę tą napompujemy zwykłą pompką rowerową.
Dętki rowerowe, popularni producenci
Dętki rowerowe wytwarzane są przez wielu producentów, którzy cieszą się zaufaniem rowerzystów na całym świecie. Wśród nich na szczególną uwagę z pewnością zasługuje firma Schwalbe, znana z wysokiej jakości i innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Ich wyroby wyróżniają się trwałością oraz odpornością na przebicia, co zapewnia komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Podobnie Continental, niemiecki gigant w branży opon i dętek rowerowych, oferuje produkty o świetnej wytrzymałości i precyzji wykonania. Sprawdzają się one zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i w warunkach wyścigowych. Gaadi to z kolei producent specjalizujący się w wyrobach z innowacyjnym systemem montażu, który umożliwia szybką i łatwą wymianę bez konieczności zdejmowania koła. Takie rozwiązanie jest szczególnie doceniane przez rowerzystów, którzy cenią sobie wygodę i oszczędność czasu. CST (Cheng Shin Tire) to kolejna marka, która oferuje szeroką gamę dętek rowerowych o dobrej jakości, zarówno dla rowerów miejskich, jak i górskich. Kojarzy się ona z niezawodnością oraz przystępnymi cenami. Liczy się również Kenda z długoletnią tradycją w produkcji wyrobów gumowych. Firmę tę także ceni się za jej innowacyjność i wysokie standardy jakości. Produkty jej bowiem charakteryzują się dobrą relacją jakości do ceny, co czyni je popularnym wyborem wśród szerokiego grona rowerzystów. XLC, choć może mniej znana, również oferuje solidne i niezawodne wyroby. Sprawdzają się one w różnych warunkach i typach rowerów, zyskując uznanie za swoją trwałość i wszechstronność.
Jaką dętkę rowerową wybrać?
Wybierając dętkę do roweru, koniecznie należy zwrócić uwagę na szereg parametrów i cech. Tym najbardziej oczywistym jest rozmiar. Do każdej opony należy dobrać model o odpowiednim rozmiarze. Informacje o rozmiarze opony (np. 26 x 1.75) znajdziemy na jej boku. Dętka do roweru powinna mieć natomiast rozmiar zgodny z rozmiarem opony lub nieco większy. Poza tym elementy te mają różne rodzaje wentylów: presta (długi i cienki) i schrader (krótki i gruby). Należy się ponadto upewnić, że wybieramy wersję z wentylem kompatybilnym z otworem w obręczy roweru. Istotny jest również materiał. Dętki lateksowe są lżejsze i bardziej elastyczne, ale droższe i mniej odporne na ekstremalne temperatury. Z kolei butylowe są tańsze i trwalsze, ale cięższe i mniej elastyczne. Odmiany bezdętkowe (tylko do systemów bezdętkowych) zapewniają lepszą ochronę przed przebiciami, ale wymagają specjalnych opon i obręczy. Zwrócić należy uwagę także na typ roweru i styl jazdy. Dla rowerzystów szosowych i górskich priorytetem może być niska waga i dobra odporność na przebicia. Rowerzyści miejscy i rekreacyjni mogą preferować tańsze i trwalsze modele butylowe.