Chcesz wymienić stary suport rowerowy? Posiadamy w ofercie suporty rowerowe do większości typów rowerów – od klasycznych wkręcanych (na kwadrat lub Octalink) po wciskane, przeznaczone do klasycznych stylowych rowerów holenderskich.
Suport rowerowy do roweru miejskiego
Oferujemy również suporty rowerowe na klin przeznaczone do najbardziej klasycznych rowerów. Nowoczesne suporty rowerowe, dzięki zastosowaniu zamkniętych łożysk maszynowych, gwarantują długie i bezproblemowe działanie. Znajdziecie u nas wciskane suporty rowerowe do marek takich, jak Batavus, Gazelle czy Sparta.
Klasyczne suporty rowerowe są już właściwie niestosowane, zdarzają się jedynie w najniższej klasy rowerach sprzedawanych w marketach. Suporty te charakteryzuje oś suportu całkowicie odseparowana od otwartych, klasycznych łożysk na wiankach. Dodatkowo suporty te często się luzowały na gwincie, co ujemnie wpływało na pracę całego napędu.
Suport wkręcany jest obecnie jednym z najpopularniejszych systemów stosowanych w rowerach. Dzięki użyciu zamkniętych, uszczelnionych łożysk maszynowych rozwiązanie to jest bardzo trwałe. Obecnie rozróżniamy trzy typy gwintów wkręcanych: włoski, francuski i angielski. Najczęściej w tej chwili stosuje się ten ostatni typ, który charakteryzuje średnica gwintu 35mm, szerokość mufy 68 – 73mm oraz to, że z lewej strony jest gwint prawy, a z prawej lewy.
W przypadku tego typu suportów rozróżniamy cztery możliwości montażu korby:
Drugim typem często spotykanym typem suportu zarówno w nowych, jak i starszych rowerach jest suport wbijany (lub wciskany). Tego typu suporty również posiadają szczelne łożyska maszynowe, przez co gwarantują długą pracę na najwyższym poziomie.
Do prawidłowej wymiany wkładu suportu potrzebny jest najpierw ściągacz do korb, a następnie specjalny klucz do suportu, dzięki któremu szybko i sprawnie wykręci się stare miski, żeby zastąpić je nowymi.
W przypadku wbijanego suportu wymiana nie jest tak prosta, ponieważ wymaga użycia specjalistycznego klucza – prasy do wciśnięcia misek suportu. Nie zaleca się nabijania misek, ponieważ uderzenia młotkiem mogą spowodować ułamanie miski lub jej mikropęknięcia, co prowadzi do uszkodzenia całego suportu w czasie jazdy.
W celu dobrania lub wymiany wkładu suportu zapraszamy do jednego z naszych serwisów i sklepów stacjonarnych: Wrocław, Kraków, Katowice.
Czy suport rowerowy pasuje do każdego roweru?
Nie, suport rowerowy nie pasuje do każdego roweru. Jest tak, ponieważ istnieje wiele różnych ich typów. Ich kompatybilność zależy zaś od specyfikacji ramy oraz rodzaju mechanizmu korbowego. Podzespół ten jest kluczowym elementem napędu roweru, który łączy korby z ramą i pozwala na płynne obracanie się mechanizmu. Jego konstrukcja i sposób montażu mogą się jednak znacznie różnić w zależności od modelu jednośladu i jego przeznaczenia. Najpopularniejsze typy to suporty na kwadrat, zewnętrzne (Hollowtech II), zintegrowane (BB30, PF30), a także Press-Fit. Każdy z nich ma inne wymiary i sposób montażu. Przykładowo wersję na kwadrat stosuje się w starszych i tańszych modelach rowerów. Natomiast nowsze pojazdy, szczególnie rowery szosowe i górskie wyższej klasy, często wykorzystują systemy zewnętrzne. Te oferują bowiem większą sztywność i lepszą wydajność. Kompatybilność suportu rowerowego zależy także od średnicy i szerokości mufy w ramie roweru oraz od rodzaju korby. Przed zakupem nowego zespołu ważne jest, aby znać specyfikacje swojego roweru lub skonsultować się z fachowcem. Tak, aby uniknąć problemów z montażem. Nie wszystkie bowiem typy są uniwersalne, a ich wymiana bez dopasowania może prowadzić do uszkodzeń ramy lub problemów z wydajnością napędu.
Jak sprawdzić jaki mam suport w rowerze?
? Aby sprawdzić, jaki suport rowerowy mamy w zamontowany w ramie, musimy zwrócić uwagę na kilka ważnych aspektów. Po pierwsze, warto zajrzeć do dokumentacji technicznej roweru, jeśli jest dostępna. Instrukcja obsługi lub specyfikacja producenta może zawierać informacje na ten temat. Jeśli jednak nie mamy dostępu do tych danych, można sprawdzić rzecz bezpośrednio. Pierwszym krokiem jest usunięcie mechanizmu korbowego, co umożliwia dostanie się do suportu. Do tego potrzebne będą odpowiednie narzędzia, takie jak klucz imbusowy, klucz do korb lub ściągacz do korby. Dobieramy je w zależności od rodzaju systemu, jaki mamy w rowerze. Gdy mechanizm korbowy zostanie zdjęty, można zobaczyć rodzaj suportu. Jeśli wał elementu ma przekrój kwadratowy, oznacza to, że posiadamy wersję na kwadrat. Jeśli zewnętrzne miski suportowe są widoczne na zewnątrz mufy, to najpewniej jest to system Hollowtech II. Natomiast w przypadku Press-Fit element ten jest wciskany bezpośrednio w mufę ramy, bez gwintowania. Jego miski zaś są zazwyczaj ukryte wewnątrz ramy. Można też zmierzyć szerokość i średnicę mufy suportowej.