Liczba produktów: 49
Osłona tylnego koła rowerowego, to jeden z atrybutów rowerów holenderskich.
W ostatnich latach osłony koła w Polsce zyskują ogromną popularność. Coraz więcej osób decyduje się na osłony tylnego koła rowerowego, nie tylko użytkownicy klasycznych rowerów miejskich, ale również rowerów trekkingowych i turystycznych. Osłona koła zapobiega wkręceniu się odzieży w szprychy oraz jej zachlapaniu, ale również nadaje rowerowi niepowtarzalny wygląd. Osłony tylnego koła bardzo dobrze sprawdzają się w sytuacji, gdy mamy do roweru założony tylny fotelik rowerowy dla dziecka, ponieważ chroni stopy dziecka przed dostaniem się w kręcące się tylne kolo. Osłony na koło rowerowe mocuje się w bardzo prosty sposób, wymagane jest jednak posiadanie pełnego błotnika. Nie ma znaczenia czy posiadamy błotniki stalowe czy lekkie plastikowe, do każdego z nich możemy zamocować osłony. Wszystkie osłony koła posiadają specjalne otwory na blokadę tylnego koła (podkowę) lub hamulce szczękowe. Wszystkie rodzaje osłon na tylne koło posiadają dwa lata gwarancji producenta. Klasyczne, duże osłony wymagają błotników stalowych, a nie plastikowych, ponieważ mają one wewnętrzne ścianki lekko zaokrąglone, co sprawia, że jest gdzie zaczepić uchwyty osłony.W przypadku plastikowych błotników polecamy osłony plastikowe z uchwytami montażowymi w zestawie.
Należy pamiętać również, że osłony koła są dedykowane rozmiarami do wielkości koła i błotników. Czyli jeżeli mamy koła w rowerze w rozmiarze 26", to szukać musimy osłon koła w rozmiarze 26". Tak samo jest w przypadku kół w rozmiarze 24" i 28", czyli tych najczęściej stosowanych.
Tak, jeżeli mamy rower miejski lub trekkingowy wyposażony w błotniki, nie posiadamy hamulca v – brake, dynama, ani podkowy, to możemy wybrać każdą osłonę koła.
W tej sytuacji również każda osłona będzie pasowała, ponieważ wszystkie mają wycięcie na podkowę.
W takim wypadku należy wybrać osłonę koła z powiększonym owalnym oczkiem.
Jeżeli rower wyposażony jest we wszystkie powyższe opcje, to należy wybrać osłonę koła z dużym wycięciem, żeby mogły się zmieścić zarówno podkowa, jak i hamulec oraz dynamo.
Do poprawnego montażu osłony koła nie jest potrzebna duża wprawa, należy ją jednak wykonać spokojnie, żeby nie uszkodzić tej delikatnej części.
Najpierw trzeba wsunąć osłonę za tylnym trójkątem ramy i bagażnikiem, jeżeli go posiadamy. Pamiętać należy o tym, że osłony są lewe i prawe i nie można ich zakładać odwrotnie.
Następnym krokiem jest lekkie odgięcie uchwytów znajdujących się na końcach osłony po wewnętrznej stronie. Jednocześnie trzeba delikatnie wepchnąć osłonę za półokrągłą linią błotnika.
Jeżeli ten krok mamy za sobą, to następnie musimy zamocować jeszcze dolną część osłony do ramy. Służą do tego dwa uchwyty, które powinny być w zestawie z osłoną.