Sztyce rowerowe do rowerów miejskich i elektrycznych.
Sztyce rowerowe to jeden z często pomijanych elementów roweru, jednak bez świecy nie zamontujemy siodełka na rowerze.
W naszej ofercie znajduje się pełny zakres średnic montażowych sztyc podsiodełkowych od najmniejszej 22 mm do 30.9mm i 31.6mm średnicy. Dla kochających klasykę mamy chromowane świece podsiodełkowe, a dla wymagających i szukających wysokiego komfortu rowerzystów posiadamy amortyzowane sztyce w wielu rozmiarach i systemach montażowych siodełko. Musimy wiedzieć, że każde siodełko możemy zamocować na sztycę na dwa sposoby, za pomocą jarzemka zintegrowanego ze sztycą podsiodełkową lub mocując do siodełka jarzemko i nakładając je na prostą świecę pod siodełkiem.
Sztyce rowerowe, oferujemy różne długości i średnice
Sztyce rowerowe to ważna część każdego roweru, pozwala ona na regulację wysokości siedzenia oraz kąta jego nachylenia, co ma duże znaczenie dla komfortu i wydajności podczas jazdy. Części te występują oczywiście w różnych długościach, średnicach i materiałach. Często się zdarza, że wysocy rowerzyści mają w swoim rowerze zbyt krótką sztycę. Ponieważ niebezpiecznie jest wysuwać sztycę powyżej bezpiecznej granicy, zaznaczonej na każdej sztycy widoczną „obrączką” warto jest kupić taką o odpowiedniej dla nas długości. Odpowiednio dobrana sztyca podsiodłowa pozwala też skorygować nieco geometrię na rowerze, te z offsetem pozwalają bardziej odsunąć siodełko do tyłu. Ma to duży wpływ na sposób pedałowania i ustalenie odległości kierownicy od klatki piersiowej. Dla zaawansowanych kolarzy liczy się również waga komponentów, oprócz odpowiedniej długości i offsetu szukają oni najlżejszych części.
Sztyce amortyzowane do rowerów miejskich i wyprawowych
Sklep internetowy rowerystylowe.pl oferuje również sztyce amortyzowane do rowerów miejskich, wybierane są często jako sposób na podniesienie komfortu jazdy na rowerze. Nowoczesne konstrukcje bardzo skutecznie zmniejszają wibracje i uderzenia wynikające z jazdy po dziurawych chodnikach. Polecamy w tym celu sztyce XLC lub Humpert. Ale są tutaj także sztyce podsiodełkowe aluminiowe i sztyce regulowane, pozwalające na zmianę wysokości siodełka w czasie jazdy. To rozwiązanie bardzo cenione przez rowerzystów jeżdżących na rowerach MTB. To rozwiązanie pozwala obniżyć siodełko podczas jazdy w trudnym terenie, zwiększa się wtedy kontrolę nad rowerem. Zostały one precyzyjnie wykonane oraz cechują się dużą wytrzymałością. Na naszych stronach można ponadto znaleźć takie części jak jarzemka, rury do siodełka, wsporniki oraz obejmy. Pozwolą one bez problemu dostosować wysokość siedzenia do indywidualnych potrzeb i preferencji. A to z kolei ma wpływ na wygodę podczas pedałowania. Wybór odpowiedniej części do roweru elektrycznego typu jest ważny, ponieważ wpływa na pozycję ciała podczas jazdy. Nieprawidłowo dobrana sztyca rowerowa może prowadzić do dyskomfortu, przeciążenia mięśni, a także powodować bóle pleców i kolan.
Jak dobrać sztycę podsiodłową do roweru miejskiego?
Dobór odpowiedniej sztycy podsiodłowej do roweru to istotna kwestia dla każdego użytkownika roweru miejskiego lub trekkingowego. Wpływa ona bowiem bezpośrednio na komfort jazdy, wydajność i ergonomię użytkownika. Warto wiedzieć, że nie ma uniwersalnej sztycy, która będzie pasować do każdego roweru. Przede wszystkim trzeba zacząć od sprawdzenia średnicy, sztyce rowerowe występują w wielu rozmiarach, najczęściej spotykane są sztyce 27,2mm, 29mm, 31,6mm oraz 30,9mm. Dopiero po znalezieniu pasującej średnicy powinniśmy sprawdzić czy sztyca jaką chcemy kupić ma odpowiednią długość, spotyka się takie o długości 300mm, przeznaczone są zazwyczaj dla niższych osób, oraz takie o długości 350 i 400mm, będa odpowiednie dla wysokich rowerzystów. Długa sztyca umożliwia regulacje wysokości siodełka w szerokim zakresie. Istotną cechę jest też offset, jeśli jarzemko siodełka jest przesunięte do tyłu, to zmieni nam się pozycja względem osi korby. Im dalej do tyłu siodełko tym bardziej taka pozycja sprzyja powolnemu pedałowaniu. Sztyce bez offsetu umieszczają rowerzystę bardziej nad korbą, co sprzyja szybkiemu kręceniu pedałami oraz zbliża nas do kierownicy. Istotnym aspektem w kwestii doboru sztycy jest materiał, z którego wykonano ten element. Obecnie najpopularniejsze to aluminium i karbon. Aluminium jest wytrzymałe i stosunkowo lekkie. Karbon z kolei zapewnia doskonałą absorpcję wstrząsów i redukcję drgań, co jest korzystne dla osób jeżdżących po nierównym terenie. Poprawna regulacja wysokości sztycy rowerowej pozwala na optymalne wykorzystanie siły podczas pedałowania, unikając nadmiernego obciążania kolan i pleców. Podobnie jak możliwość regulacji kąta nachylenia. Dla wygodnej i efektywnej jazdy powinno się go odpowiednio dopasować do preferencji i stylu jazdy.
Amortyzowana sztyca rowerowa do roweru miejskiego
Amortyzowana sztyca do roweru miejskiego, to zaawansowana część wykorzystująca sprężyny w celu łagodzenia wstrząsów i wibracji podczas jazdy na rowerze, ma na celu poprawienie komfortu jazdy na nierównym terenie.. Dla rowerzystów, którzy często przemierzają nierówne i dziurawe drogi, często pokonują chodniki i krawężniki amortyzowana sztyca podsiodłowa może być znaczącym udogodnieniem. Dzięki temu zaawansowanemu rozwiązaniu, wstrząsy i drgania wywołane nierównościami terenu są znacznie tłumione. Nowoczesne amortyzowane sztyce rowerowe zapewniają komfort użytkowania porównywalny do jazdy rowerem z pełną amortyzacją. Redukcja wibracji może także przyczynić się do zmniejszenia zmęczenia mięśni. Jeśli zatem komfort jazdy po nierównym terenie jest dla Ciebie priorytetem, to warto rozważyć zakup sztycy amortyzowanej do roweru miejskiego. Innym z pewnością wystarczy klasyczny model, zapewniający odpowiednią pozycję za kierownicą i pozwalający na swobodną regulację wysokości siodełka.