Przerzutki do roweru Shimano to mechanizmy, które odpowiadają za zmianę przełożeń, czyli przenoszenie łańcucha na różne zębatki kasety lub mechanizmu korbowego. Pozwalają one dostosować siłę napędu do aktualnych warunków jazdy. To natomiast ułatwia pokonywanie podjazdów i rozwijanie większych prędkości na płaskim terenie. Piasta Shimano Nexus 3 SG-3C41 posiada trzy biegi z wewnętrznym mechanizmem planetarnym i hamulcem w pedałach. Charakteryzuje się ona ponadto wysoką kulturą pracy, prostą obsługą i dużą odpornością na zużycie. Optymalnie nadaje się do rowerów miejskich i turystycznych. Hamulec w pedałach jest mniej wydajny niż hamulce szczękowe, ale jest łatwy w konserwacji i działa nawet w mokrych warunkach. Z kolei piasta Sturmey Archer R-DX 3 z hamulcem bębnowym wyróżnia się eleganckim designem i dużą mocą hamowania. Jest nieco cięższa od Nexusa, ale oferuje lepszą ochronę przed brudem i wodą. Optymalnie nadaje się do rowerów miejskich i retro. Pierwsze akcesorium jest lżejsze i łatwiejsze w obsłudze, drugie zaś jest bardziej stylowe i oferuje lepsze hamulce.
Przerzutki rowerowe Shimano 8, 9 i 10 biegowe
Przerzutki rowerowe to bardzo ważny element. Odpowiada on bowiem za komfortową jazdę na ulubionym jednośladzie. To dzięki nim można bezproblemowo pokonywać bardziej wyczerpujące podjazdy. Dają one też możliwość szybkiej jazdy po mniej wymagającym terenie. W naszej ofercie można dobrać model odpowiedni do praktycznie każdego jednośladu. Znajdziesz u nas między innymi takie marki jak Shimano, Sturmey Archer, XLC oraz Bosch. Ich zadaniem jest płynna zmiana przełożeń, a więc ułożenia łańcucha na zębatkach. Przerzutki rowerowe bowiem mają znaczny wpływ na odczucie oporu podczas pedałowania. Dzięki naszej ofercie zmiana biegów w Twoim rowerze będzie zawsze płynna i do tego odpowiednio przystosowana do rodzaju nawierzchni. Na stronach naszego sklepu internetowego znaleźć można tylko modele i marki, które sami testowaliśmy. A także takie, co do których mamy pewność, że nie zawiodą nawet w najtrudniejszych warunkach. Nasz serwis to ponadto przerzutki rowerowe w bogatej ofercie. Znaleźć można tutaj także szerokie spektrum odmian. Można jeu nas wybierać przede wszystkim pod kątem konkretnych typów rowerów. Oferujemy także szeroki wybór części do nich.
Jakie są rodzaje przerzutek rowerowych?
Przerzutki rowerowe to bardzo istotne elementy układu napędowego. Można dzięki nim optymalnie dostosować siłę napędu do aktualnych warunków jazdy. To zaś pozwala cieszyć się jazdą niezależnie od ukształtowania terenu. Istnieje wiele różnych ich typów, które można podzielić na kilka głównych kategorii. Pierwszą z nich jest podział ze względu na umiejscowienie. Uwzględnić należy tutaj przede wszystkim przerzutki zewnętrzne. Jest to bowiem najczęściej spotykany typ, montowany na ramie roweru lub na wysięgniku. Przenoszą one łańcuch pomiędzy zębatkami kasety tylnego koła. Z kolei przerzutki wewnętrzne umieszczone są w piaście tylnego koła. Ich działanie opiera się na systemie planetarnym, co zapewnia mniejszą podatność na zabrudzenia i uszkodzenia. Elementy te można także podzielić ze względu na typ jednośladu. Do rowerów górskich produkuje się wersje wytrzymałe i odporne na trudne warunki terenowe. Zazwyczaj obsługują one także dużą liczbę przełożeń (do 12). Z kolei do rowerów szosowych bardziej nadają się odmiany lżejsze i bardziej aerodynamiczne. Charakteryzują się one także zwykle mniejszą ilością przełożeń (do 12) i większą precyzją działania. Do rowerów trekkingowych montuje się natomiast modele uniwersalne, nadające się zarówno do jazdy po szosach, jak i w lekkich terenach. Łączą one w sobie cechy przerzutek do MTB i szosowych. Nową kategorią są typy stworzone z myślą o rowerach typu gravel. Wyróżniają się one dużą wytrzymałością i szerokim zakresem przełożeń, co czyni je idealnymi do jazdy po różnorodnym terenie. Natomiast ze względu na sposób sterowania można wyróżnić jeszcze modele mechaniczne, obsługiwane za pomocą manetek połączonych z przerzutkami linkami. Wymagają one regularnej regulacji i konserwacji. Kolejne są nowoczesne przełożenia elektroniczne. Te wykorzystują sygnały elektryczne do zmiany przełożeń. Oferują także większą precyzję i komfort użytkowania, ale są droższe i bardziej skomplikowane w serwisowaniu. Oprócz wyżej wymienionych typów istnieją również napinacze łańcucha, które pomagają utrzymać łańcuch na miejscu podczas jazdy.