Liczba produktów: 174
Oferujemy łańcuchy rowerowe, w tym łańcuchy jednorzędowe przeznaczone do rowerów singlespeed i z piastami planetarnymi. Łańcuchy 6-8 / 9-10-11 rzędowe do rowerów górskich, trekkingowych i turystycznych. Łańcuchy rowerowe legendarnych już marek KMC i Shimano, Mało kto wie, ale to właśnie światowy lider w produkcji łańcuchów rowerowych KMC projektuje i produkuje łańcuchy dla SHIMANO. Co oznacza, że każdy łańcuch rowerowy SHIMANO został wyprodukowany i zapakowany w fabryce KMC. W tej kategorii znajdują się także napinacze łańcucha oraz spinki do łańcuchów. Wszystkie nasze produkty pochodzę bezpośrednio od europejskich dystrybutorów łańcuchów rowerowych i posiadają pełną gwarancję producenta.
Łańcuch rowerowy odpowiada za przełożenie napędu z korby na tylne koło. Wbrew pozorom jest to skomplikowany mechanizm składający się z wielu elementów, które cały czas pracują w każdych warunkach atmosferycznych, nawet tych niekorzystnych. Standardowy łańcuch rowerowy składa się z ogniw, które zbudowane są blaszek (płytek), sworzni i rolek (tulejek). Łańcuchy rowerowe pracują na rozciąganie, a ich wytrzymałość producenci określają w granicach 10kN. Łańcuch rowerowy powinien być zawsze zadbany, przez co jego praca jest cicha., a on sam wystarcza wówczas na dłużej. W przypadku łańcuchów rowerowych można przyjąć, że długość ogniwa (mierzona od środka sworznia do środka sworznia) wynosi zawsze 1/2" czyli 12,7mm. Z szerokością nie jest już tak prosto, ponieważ istotna jest szerokość wewnętrzna (między płytkami, podawana jest w calach) jaki i szerokość zewnętrzna (szerokość sworznia, wyrażana w milimetrach). Wewnętrzna szerokość łańcucha rowerowego zależy od tego, jaki mamy napęd (ilu rzędowy). W rowerach miejskich wyposażonych w w wielobiegową piastę planetarną lub bez biegów, tzw. napędy jednorzędowe, najczęściej stosuje się obecnie szerokość wewnętrzną 1/8"; w starszych rowerach jednorzędowych stosowało się kiedyś szerokość 3/16". W rowerach z przerzutkami zewnętrznymi (5, 6, 7, 8 rzędów zębatek z tyłu) zakłada się łańcuchy o szerokości 3/32"; zdarza się, że tą szerokość łańcucha stosuje się niekiedy w napędach jednorzędowych. Rowery sportowe wyposażone w napęd 9, 10 lub 11 rzędów mają bardzo wąskie łańcuchy o szerokości 11/128". Nie bez znaczenie jest szerokość zewnętrzna; miejskie łańcuchy jednorzędowe mają szerokość sworznia od 8,2mm do 8,6mm Wraz ze zwiększaniem się ilości zębatek z tyłu, szerokość się zmniejsza - dla napędów 7. rzędowych jest to 7,3mm - 7,4mm, z kolei łańcuchy 10. rzędowe mają szerokość zaledwie 5,9mm - 6,2mm.
Konserwacja łańcuchów rowerowych.
Czysty i naoliwiony łańcuch rowerowy zużywa się wolniej od brudnego czy pozbawionego oleju. Przyjąć należy zasadę, że nie należy oliwić brudnego łańcucha. gdyż w ten sposób również przyspieszamy jego zużycie - olej zmieszany z brudem tworzy swoistą pastę ścierną, która skutecznie niszczy łańcuch. Łańcuchów rowerowych nie smarujemy smarem stałym, a jedynie go oliwimy olejem tak, żeby nasmarowane były ogniwa wewnątrz, a nie na zewnątrz. Najprostszą metodą czyszczenia łańcucha rowerowego jest włożenie go do butelki wypełnionej naftą, ropą lub benzyną ekstrakcyjną i potrząsanie. Po wyjęciu łańcuch należy go osuszyć i wytrzeć suchą szmatką. Metoda ta należy do jednej z najtańszych, trzeba jednak wcześniej rozkuć łańcuch i zdjąć go z roweru. W sytuacji, kiedy nie chcemy bądź nie umiemy samodzielnie zdjąć łańcucha z roweru, z pomocą przychodzą specjalne maszynki do czyszczenia łańcucha, które umożliwiają umycie łańcucha bez ściągania go z roweru. Dopiero po wyczyszczeniu i wysuszeniu łańcucha można przystąpić do jego oliwienia. Do smarowania łańcucha rowerowego powinno używać się preparatów do tego przeznaczonych , jak np. Finish Line, Bike On Wax, czy Rolhoff. Nie powinno się oliwić całego łańcucha, a jedynie dozować po kropli na każdy sworzeń i rolkę. Po naoliwieniu należy odczekać chwilę, aż oliwa dobrze się wchłonie i wytrzeć łańcuch szmatką do sucha.
Łączenie łańcuchów rowerowych.
łańcuchy rowerowe można połączyć na dwa sposoby, Pierwszym jest skucie go specjalnym skuwaczem do łańcucha lub zastosować specjalne spinki do łańcuchów. Przy wyborze spinki pamiętać należy o tym, żeby jej szerokość odpowiadała szerokości łańcucha i ilości zębatek z tyłu.