Tylne lampki rowerowe do rowerów elektrycznych E-bike stanowią konieczny element wyposażenia. Zapewniają bowiem widoczność jadącego na drodze, zwłaszcza po zmroku. Modele dedykowane e-rowerom często posiadają dodatkowe funkcje, takie jak tryby świecenia, większą moc czy możliwość integracji z systemem roweru.
Tylne lampki rowerowe do rowerów elektrycznych e-bike.
Tylne lampki do rowerów elektrycznych są często stosowane w topowych rowerach miejskich. Mocna lampka Batavus E-go ION PMU2 to popularny wybór wśród użytkowników jednośladów tej holenderskiej marki. Charakteryzuje się solidną konstrukcją i jasnym świeceniem, zapewniając dobrą widoczność. Często jest kompatybilna także z modelami innych marek. Z kolei tylna lampka do baterii roweru elektrycznego ION PMU4 to model wyróżniający się możliwością zasilania bezpośrednio z baterii jednośladu. Takie rozwiązanie zapewnia stałe światło i eliminuje konieczność wymiany baterii. Jest to jednocześnie wygodna opcja dla osób, które często korzystają ze swojego pojazdu i nie mają czasu na ładowanie. Dobierając takie akcesoria do rowerów elektrycznych miejskich, warto zwrócić uwagę na ich moc. W warunkach gęstej zabudowy bowiem oraz gęstej siatki ulic lub ścieżek dobra widoczność z tyłu jest bardzo istotna. Rozsądnie jest zatem postawić na wersje wodoodporne. Taki element to bowiem także inwestycja w nasze bezpieczeństwo.
Tylne lampki rowerowe do rowerów elektrycznych – rodzaje
Tylne lampki rowerowe do rowerów elektrycznych można podzielić na kilka istotnych rodzajów. Różnią się one między sobą zarówno wyglądem, jak i funkcjonalnością. Najczęstszy wybór ze względu na prostotę stanowią lampki do rowerów elektrycznych LED. Cechują się one bowiem niskim zużyciem energii i szeroką dostępnością. Modele LED oferują ponadto różne tryby świecenia, od stałego po migający, oraz różną intensywność światła. Z kolei lampki laserowe do roweru projektują na jezdnię widoczne linie laserowe. Znacznie zwiększają one widoczność jadącego. Przydają się one szczególnie w warunkach naprawdę słabej widoczności. Wiele jednośladów zasilanych prądem posiada oświetlenie zintegrowane z błotnikiem. Jest to bowiem estetyczne rozwiązanie, które nie wymaga dodatkowego mocowania. Światło wbudowuje się po prostu w błotnik, co nadaje pojazdowi spójny wygląd. Istnieją także lampki do rowerów elektrycznych z czujnikiem ruchu. Automatycznie zwiększają one swą jasność podczas hamowania, co dodatkowo poprawia bezpieczeństwo. Na stronach sklepu rowerowego rowerystylowe.pl znaleźć można praktycznie każdy z powyższych typów.
Ile lumenów powinna mieć tylna lampka rowerowa do roweru elektrycznego?
Liczba lumenów dla tylnej lampki rowerowej nie jest tak istotna jak dla przedniej. Dlaczego? Ponieważ głównym jej zadaniem jest sygnalizowanie naszej obecności na drodze, a nie oświetlanie otoczenia. Nie mniej wartość jej mocy powinna wynosić co najmniej od 10 do 20 lumenów. Czerwona dioda LED o tej niewielkiej mocy, ale odpowiednio rozmieszczona i z właściwym trybem świecenia, jest zazwyczaj wystarczająca. Zbyt mocne światło może nawet oślepiać kierowców jadących z tyłu. Oprócz właściwej mocy lampka tylna do roweru elektrycznego powinna posiadać inne cechy i właściwości. Migające lub pulsacyjne światło jest bowiem znacznie bardziej efektywne w przyciąganiu uwagi niż stałe świecenie. Z kolei szeroki kąt świecenia sprawia, że element jest widoczny z różnych kierunków. Lampka tylna do roweru elektrycznego powinien ponadto posiadać i spełniać odpowiednie normy bezpieczeństwa, takie jak ISO 6742. Warto także wybrać modele wodoodporne, które chronią przed deszczem i innymi warunkami atmosferycznymi. A także taki, który pozwoli na dłuższe przejażdżki bez konieczności częstego ładowania.