Piasta rowerowa tylna Shimano, znajdziesz tutaj piasty rowerowe na kasety wielobiegowe jak i klasyczne piasty singlespeed.
Piasta rowerowa tylna Shimano
Tylne piasty rowerowe do rowerów klasycznych singlespeed oraz do szybkich rowerów miejskich ostre koło. Zdecydowanie jedną z najczęściej kupowanych piast w ostatnich latach jest piasta z systemem Flip-Flop, posiadające z jednej strony wolnobieg, a z drugiej sztywną zębatkę ostre koło.
Tylne piasty rowerowe Shimano
Tylne piasty rowerowe Shimano to istotny zespół mechanizmu napędowego, który przenosi moc z pedałów na koła. A także umożliwia hamowanie i kontrolę nad jednośladem. Istnieje wiele rodzajów tych elementów, a różnią się one od siebie funkcjonalnością i przeznaczeniem. Na przykład tylna piasta Shimano Torpedo CB-E110 to klasyczny model z wbudowanym hamulcem nożnym. Jest to prosty i niezawodny system, szczególnie popularny w rowerach miejskich oraz rowerach retro. Hamulec nożny działa poprzez pedałowanie do tyłu. Eliminuje tym samym potrzebę stosowania ręcznych hamulców i upraszcza konstrukcję roweru. Dlatego Shimano Torpedo CB-E110 jest świetnym rozwiązaniem dla osób szukających prostoty, niezawodności i łatwości w obsłudze. Dodatkowo cechuje się ono solidnym wykonaniem oraz długą żywotnością. Czyni ją to ponadto odporną na trudne warunki pogodowe. A to jest przecież szczególnie ważne w rowerach używanych na co dzień. Z kolei tylna piasta Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop to nowoczesna wersja, która oferuje większą wszechstronność. Jest tak, ponieważ umożliwia ona montaż zarówno zębatki wolnobieżnej, jak i stałego napędu (fixed gear). Dzięki temu rowerzysta może z łatwością przełączać się pomiędzy trybem jazdy na wolnym kole a jazdą na ostro (bez możliwości swobodnego pedałowania). Tego typu wersje często wybierają kolarze, którzy cenią sobie elastyczność oraz różnorodność w prowadzeniu roweru, szczególnie miejskiego, single speed lub szosowego. Model też ceni się za solidną konstrukcję. Ta sprawia bowiem, że jest ona wytrzymała i niezawodna nawet przy intensywnym użytkowaniu.
Tylne piasty rowerowe Shimano
Tylne piasty rowerowe Shimano są elementami znacznie bardziej skomplikowanymi niż przednie. Zazwyczaj zawierają one w sobie bowiem mechanizmy, które nie tylko odpowiadają za pracę koła, ale także przełożeń. Jest tak szczególnie w przypadku tych, które zawierają lub zostały przystosowane do kasety. Wtedy w ich wnętrzu znajduje się zazwyczaj bębenek, który odpowiada za połączenie ich z zębatką. Dlatego też tylne piasty rowerowe powinno się precyzyjnie dopasowywać do specyfikacji posiadanego roweru. Jak zwykle mądrze jest także wybierać wersje wyprodukowane przez uznane marki. Sklep internetowy rowerystylowe.pl proponuje między innymi wyroby Shimano, Sturmey Archer, Lapierre oraz Cyclus. Poza tym należy ją dopasować do tylnej osi, rodzaju hamulców i sposobu mocowania na tarczy. Jeśli chodzi zaś o tylne piasty rowerowe współpracujące z kasetami – trzeba także dopasować je do typu posiadanego bębenka. Poza tym można je zamontować tylko wtedy, kiedy wybierzemy zgodną ilość otworów na szprychy. Esteci mogą także wybrać sobie odpowiedni kolor. Choć jest to parametr drugorzędny, dobrze dobrany element tego typu z pewnością poprawi wygląd naszego jednośladu.
Tylne piasty rowerowe, rodzaje
Tylne piasty rowerowe pełnią kluczową rolę w napędzie i funkcjonowaniu roweru, a ich rodzaje różnią się od siebie w zależności od przeznaczenia oraz funkcji, jaką pełnią. Podstawowym podziałem jest rozróżnienie na piasty wolnobieżne i modele z biegami wewnętrznymi. Te pierwsze, zwane także single speed lub fixed gear (ostre koło), mają prostą konstrukcję. Często wykorzystuje się je w rowerach szosowych, miejskich oraz torowych. W przypadku single speed, rower nie posiada przerzutek ani biegów, co pozwala na swobodne pedałowanie. Natomiast fixed gear wymaga ciągłego pedałowania, ponieważ koło obraca się zawsze razem z pedałami. Kolejnym typem są piasty wielobiegowe z wewnętrznymi mechanizmami, takie jak popularne modele Shimano Nexus czy Sturmey Archer. Posiadają one zintegrowany system przełożeń wewnątrz. To zaś pozwala na zmianę biegów bez konieczności instalacji skomplikowanego zewnętrznego osprzętu. Dzięki temu rozwiązaniu są one mniej podatne na zabrudzenia i uszkodzenia mechaniczne. To z kolei sprawia, że świetnie sprawdzają się w rowerach miejskich. Istnieją również modele z hamulcem – na przykład Shimano Torpedo, gdzie hamowanie odbywa się poprzez pedałowanie do tyłu. Odmiany wielofunkcyjne Flip-Flop (jak Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop) umożliwiają z kolei zamianę trybu jazdy między wolnym kołem a ostrym kołem. Daje to większą elastyczność w prowadzeniu roweru. Każdy z tych rodzajów ma swoje specyficzne zastosowania i odpowiada różnym potrzebom rowerzystów.