Zacisk sztycy podsiodłowej to część, którą nakładamy na ramę, w która uprzednio włożyliśmy sztycę i ściskamy na tyle mocno aby sztyca była stabilne osadzona w ramie. Dzięki obejmie z klamrą możemy łatwo regulować wysokość siodełka bez użycia dodatkowych narzędzi.
Zacisk sztycy podsiodłowej, różne rozmiary pasujące do sztyc o dużych średnicach.
Zacisk sztycy podsiodłowej to niewielka, ale ważna część roweru. Odpowiadają one za mocowanie do ramy sztycy z siodełkiem. Mają też spory wpływ na łatwość regulacji jego wysokości. Oferujemy zaciski na śrubę i na klamrę. Obejma sztycy Gazelle 35,2 mm przeznaczona jest do rowerów holenderskiej marki z odmianą o takiej średnicy. Wykonano ją z trwałego aluminium i posiada solidną konstrukcję zaciskową, która gwarantuje pewne mocowanie. Cechuje się ona łatwością w montażu i demontażu, a do jej dokręcania wystarczy zwykły klucz imbusowy. Z kolei obejma sztycy podsiodełkowej Batavus 38,1 mm dedykowana jest rowerom innej holenderskiej marki, ale nie tylko. Podobnie jak poprzedniczkę wykonano ją z aluminium i posiada ona zaciskową konstrukcję. Równie łatwo ją zamontować i zdemontować. Zaś do jej dokręcania także wystarczy klucz imbusowy. Obie wersje wystarczy nasmarować smarem montażowym oraz wsunąć do ramy aż do zatrzymania. Następnie dociąga się śrubę, aż całość osadzi się solidnie na miejscu do wyrównania z ramą. Całość instalacji jest ponadto nieskomplikowana i bez problemu można ja wykonać samemu.
Zacisk sztycy podsiodłowej
Obejmy sztyc podsiodełkowych obejmują szereg różnych typów i rodzajów. Podzielić je zaś można pod kątem zastosowania, konstrukcji oraz sposobu montażu. Najpopularniejszy typ, wykorzystujący śrubę do dokręcania sztycy, to obejmy zaciskowe. Są one dość łatwe w montażu i demontażu, co czyni je optymalnym rozwiązaniem dla osób, które często regulują wysokość siodełka. Spotkać można je w szerokiej gamie modeli, materiałów (aluminium, stal) i kolorów. Ponadto zapewniają solidne mocowanie sztycy, ale mogą nie być tak bezpieczne jak inne typy w ekstremalnych warunkach. Z kolei obejmy klinowe wykorzystują do mocowania klin. Są one trudniejsze w montażu i demontażu, co czyni je mniej praktycznymi w codziennym użytkowaniu. Często stosuje się je w rowerach górskich i BMX, gdzie wymaga się także większej wytrzymałości. Są one także dostępne w mniejszej gamie modeli i kolorów niż odmiany zaciskowe. Istnieją ponadto także typy zintegrowane. Wbudowane są one w ramę roweru, oferując najbezpieczniejsze i najbardziej estetyczne rozwiązanie. Są też najdroższe i najtrudniejsze w montażu oraz demontażu, zaś ich wymiana może wymagać ingerencji w ramę. Spotyka się je głównie w rowerach wyższej klasy, gdzie liczy się styl i precyzja wykonania.
Jarzemka do siodełek rowerowych, komfort i stabilność
Jarzemka do siodełek rowerowych to adaptery, które umożliwiają montaż siodła wyposażonego w dwa pręty montażowe do sztyc przeznaczonych dla siodełek z obejmą. Jest to przydatne rozwiązanie dla osób, które chcą używać siedzenia o specyficznym kształcie lub mocowaniu na rowerze z tradycyjną sztycą. Jarzemko Selle Royal Classic to uniwersalny model wykonany z trwałego tworzywa sztucznego. Posiada ono regulowane zaciski, które pozwalają na dopasowanie go do różnych siodełek i sztyc. Jest ponadto lekkie i łatwy w montażu, a jego klasyczny design pasuje do większości rowerów. Z kolei Jarzemko Gazelle czarne to solidny model wykonany z aluminium. Jest on przeznaczony głównie do rowerów holenderskiej marki. Zapewnia stabilne mocowanie i jest odporny na uszkodzenia. Czarny kolor z kolei pasuje do większości jednośladów. Oczywiście wybierając ten element, należy zwrócić uwagę na szereg detali. Przede wszystkim musi ono być dopasowane do innych podzespołów. Koniecznie należy dobrze rozważyć materiał. Modele bowiem z tworzywa sztucznego są lekkie i tanie, ale mogą być mniej wytrzymałe. Aluminiowe są z kolei trwalsze, ale droższe. Powinno ono także pasować do stylu roweru.