Znajdziesz tutaj wysokiej jakości smar do roweru. Sklep rowerystylowe.pl oferuje duży wybór smarów i olejów rowerowych do serwisowania napędu, hamulców, sterów, suportów i wszystkich innych ruchomych części w rowerze. Posiadamy również wszelkiego rodzaju pasty do polerowania chromu lub aluminium, środki do czyszczenia chemicznego roweru. Jeżeli nie masz za wiele czasu, nie lubisz się brudzić, a chciałbyś wyczyścić i nasmarować łańcuch polecamy maszynkę do czyszczenia łańcuchów, dzięki której wykonasz dane czynności bez potrzeby ściągania łańcucha z roweru.
Brak produktów spełniających podane kryteria.
Jaki smar do roweru wybrać?
Smar do roweru to ważny element dbania o jego sprawność i trwałość. Różne części jednośladu wymagają jednak różnych rodzajów takich smarowideł. Dlatego też warto poznać podstawowe zasady ich doboru. Ogólnie dzielimy je na suche i mokre. Te pierwsze świetnie sprawdzają się w suchych warunkach, tworząc na łańcuchu cienki film ochronny. Minimalizuje on tarcie i zapobiega przywieraniu brudu. Drugie z kolei przeznaczone są do jazdy w deszczowych warunkach. Tworzą one bowiem na łańcuchu grubszy film, który chroni przed korozją. Istnieją także smary uniwersalne. Stanowią one kompromis pomiędzy rodzajami suchymi i mokrymi, choć ich skuteczność w ekstremalnych warunkach może być nieco mniejsza. Stosuje się także wersje ceramiczne. To najnowsza generacja charakteryzująca się bardzo niskim współczynnikiem tarcia i wysoką odpornością na wodę i brud. Osobną kategorię stanowią smary do łożysk. Do smarowania łożysk w piastach, suporcie czy sterach stosuje się zazwyczaj odmiany litowe lub na bazie teflonu. Są one bowiem odporne na wysokie obciążenia i zapewniają płynną pracę elementów. Oprócz tego istnieją także typy do innych elementów, takich jak przerzutki, pancerzyki czy linki. Te muszą się cechować odpornością na działanie czynników zewnętrznych i zapewniać długotrwałą ochronę.
Jakiego oleju użyć do roweru?
Oleje do roweru również w dużym stopniu pomagają utrzymać nasz jednoślad w dobrej kondycji. Wybór odpowiedniego typu zależy od warunków, w jakich jeździmy oraz od tego, które elementy chcemy nasmarować. Najczęściej stosowaną wersją jest olej do łańcucha. Zmniejsza on tarcia pomiędzy ogniwami oraz daje ochronę przed korozją. Bardziej ogólnie można te preparaty podzielić – podobnie jak smary – na mokre i suche. Te pierwsze są gęstsze i bardziej lepkie. Dzięki temu dłużej utrzymują się na łańcuchu nawet w deszczowych i wilgotnych warunkach. Ponadto łańcuch jest dobrze chroniony przed wodą i błotem. To zaś czyni tę odmianę optymalną do jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych, takich jak deszcz czy śnieg. Wadą oleju mokrego do roweru jest to, że przyciąga kurz i brud. To bowiem może prowadzić do szybszego zużycia napędu, jeśli regularnie nie czyścimy łańcucha. Z kolei typy suche mają lżejszą formułę. W mniejszym stopniu przyciąga ona zabrudzenia, dzięki czemu łańcuch pozostaje czystszy przez dłuższy czas. Ten typ sprawdza się natomiast najlepiej w suchych i ciepłych warunkach, gdzie nie ma ryzyka zmywania go przez deszcz. Jednak ze względu na to, że szybciej się zużywa, wymaga częstszej aplikacji, szczególnie podczas długich tras. Istnieją ponadto odmiany ceramiczne. Zapewniają one bardzo niskie tarcie i są przeznaczone do bardziej zaawansowanych zastosowań. Zwykle jest to jazda wyczynowa.
Co powinien zawierać dobry smar do roweru?
Dobry smar do roweru powinien zawierać środki zmniejszające tarcie oraz przedłużające żywotność części i podzespołów takie, jak np. lit lub teflon.
Czym smarować wewnętrzne piasty planetarnej Shimano / SRAM ?
Wszystkie piasty z biegami wewnętrznymi pracują na zasadzie działania przekładni planetarnej. Rozwiązanie to jest bardzo dobre i precyzyjne, dlatego też wymaga specjalnej konserwacji- po wyczyszczeniu z zabrudzeń, wnętrze piasty należy namoczyć w specjalnym oleju przekładniowym Shimano Y- 00298010, a następnie kółka zębate pokryć odpowiednią ilością smarem Shimano Nexus Grease dedykowanym do piast z wewnętrznymi biegami. Produkty te gwarantują długotrwałe i bezawaryjne działanie piast biegowych.
Czy istnieją specjalne płyny do mycia rowerów ?
Oczywiście, istnieją wysoce wyspecjalizowane środki do mycia, konserwacji i pielęgnacji rowerów, np. firmy TipTop, WD- 40 czy Bike On Wax. Dzięki tym środkom, poza oczywistym wyczyszczeniem, przedłużymy żywotność ram, lakierów i podzespołów.
Jak wyczyścić łańcuch bez ściagania go z roweru ?
Dobre wyczyszczenie łańcucha, bez konieczności jego ściągania, umożliwiają przyrządy do czyszczenia łańcucha, takie jak Finish Line Chain Cleaner lub Barbieri.
Wystarczy założyć maszynkę na łańcuch, uzupełnić detergentem do odtłuszczania, pokręcić korbą i znów cieszyć się czystym napędem.
Czym wyczyścić hamulce rowerowe ?
Poprawne działanie hamulców gwarantują czyste i odtłuszczone podzespoły takie, jak tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe itd. Idealnym preparatem do odtłuszczenia tych wszystkich części będzie zmywacz do hamulców Bike On Wax.