Korby rowerowe do rowerów holenderskich, miejskich i ostrych kół. Świetnie się sprawdzają w rowerach w których liczy się prostota, bezobsługowość i trwałość napędu.
Korby rowerowe 1-rzędowe są popularnym wyborem dla jednośladów miejskich ze względu na swoją prostotę i niezawodność, znajdziesz tutaj korby rowerowe do ostrego koła, w tym korby montowane na kwadrat. Jednorzędowa korba rowerowa to konstrukcja składająca się z pojedynczej zębatki oraz dwóch ramion, które łączą się z osią suportu. Dobrym przykładem jest tutaj czarna korba rowerowa Classic 46 zębów. Jest to produkt niemieckiej firmy Pieper przeznaczony do klasycznych rowerów miejskich. Bardzo mocna konstrukcja sprawia, że posłuży ona spokojnie kilka sezonów, a nawet dłużej. Z kolei klasyczna korba rowerowa na klin Andere 46 z pełnym zestawem montażowym to model w całości chromowany. Przeznaczono ją do starszych rowerów z suportem na klin. W naszej ofercie można znaleźć ponadto modele niklowane i srebrne. A także typy przeznaczone do rowerów elektrycznych, składanych, dziecięcych oraz modele do jednośladów na pasek. Można je u nas ponadto kupić w zestawach. Użytkownicy takich holenderskich marek, jak Batavus, Gazelle oraz Sparta z pewnością znajdą coś dla siebie. Wśród oferowanych przez nas komponentów znajdą bowiem wyroby między innymi tak cenionych marek jak Bosch, Strida, Shimano oraz Sturmey Archer.
Korby rowerowe 1-rzędowe
Korby rowerowe 1-rzędowe stosuje się często w rowerach miejskich także ze względu na łatwość ich i niskie koszty konserwacji. Brak przerzutek oraz złożonej mechaniki sprawia, że pojazd z takim wyposażeniem jest łatwy w obsłudze nawet dla osób niezaznajomionych z technicznymi aspektami rowerów. Z kolei dzięki swojej konstrukcji korba rowerowa jednorzędowa cechuje się niższą wagą oraz większą wytrzymałością. To zaś przekłada się na lepszą efektywność pedałowania i mniejsze obciążenie jednośladu. Jest to szczególnie ważne w rowerach miejskich, gdzie często liczy się szybkość i wytrzymałość w codziennym użytkowaniu. Warto jednak pamiętać, że korba jednorzędowa ma ograniczoną gamę przełożeń w porównaniu z wersją wielorzędową. Może to być wadą dla osób preferujących jazdę w różnorodnym terenie. Niemniej dla wielu osób miejskich prostota i niezawodność tego podstawowego typu sprawia, że jest to optymalne rozwiązanie do codziennej jazdy po mieście. Także ze względu na to, że stanowi ono pewne wyzwanie. Sprawdza się ponadto także w jednośladach przeznaczonych dla dzieci.
Ile zębów w korbie rowerowej jednorzędowej?
Liczba zębów w korbie rowerowej jednorzędowej może być różna w zależności od modelu roweru i jego przeznaczenia. Jednakże w przypadku tych, używanych do rowerów miejskich ich ilość wynosi zwykle od 36 do 48. Ta liczba determinuje przełożenie, czyli stosunek między liczbą zębów na przedniej zębatce a liczbą zębów na zębatce tylnego koła. Im więcej zębów, tym większą prędkość roweru można osiągnąć przy danym wysiłku pedałowania. To z kolei może być korzystne zwłaszcza na płaskim terenie i przy długich trasach. Z kolei mniejsza liczba oznacza większą siłę wymaganą do pedałowania. Umożliwia jednak za to pokonywanie wzniesień z mniejszym wysiłkiem. Zwykle rowery do jazdy po mieście projektuje się tak, aby zapewnić wygodne i efektywne pedałowanie na różnych rodzajach terenu spotykanych w tych warunkach. A są to zazwyczaj płaskie ulice i lekkie wzniesienia. Wybór zatem odpowiedniej liczby zębów w korbie jednorzędowej zależy głównie od preferencji rowerzysty oraz charakteru terenu, po którym zamierza jeździć. Jest to ważny parametr, ponieważ przełożenie ma znaczący wpływ na komfort, wydajność i przyjemność z jazdy.