Dostarczamy wolnobiegi rowerowe do rowerów turystycznych i miejskich. To mechanizmy, które rozłączają ruch korby od obrotu koła, dlatego tylne koło nie przestaje się kręcić mimo zatrzymania obrotów korby. Rozwiązanie to jest dzisiaj rzadzko spotykane w rowerach sportowych, ale w popularnych rowerach do codziennego użytku sprawdza się bardzo dobrze. Jest trwałe i długowieczne.
Wolnobiegi rowerowe
Wolnobiegi rowerowe to propozycja dla tych, którzy szukają możliwości wygodnej jazdy i jednoczesnej zmiany biegów. Obecnie zostały one prawie zupełnie wyparte przez kasety. Jednak mniej wymagającym fanom dwóch kółek wciąż mogą one zapewnić równie sprawne działanie, co tanie modele kaset. Na przykład wolnobieg SRAM 1/2 x 1/8" jest bardzo uniwersalnym modelem, dostępnym w różnych konfiguracjach zębów, takich jak 16T, 18T, 20T i 22T. Jest on kompatybilny z szeroką gamą piast rowerowych i może być stosowany w różnych typach jednośladów, w tym w rowerach miejskich, trekkingowych i turystycznych. Jeśli potrzebujesz bardziej uniwersalnego typu, który można zastosować w różnych typach jednośladów, będzie on lepszym rozwiązaniem.
Co to jest wolnobieg w rowerze?
Wolnobieg w rowerze to mechanizm zębatek zintegrowany z mechanizmem zapadkowym, który jest na stałe przymocowany do piasty tylnego koła. Umożliwia on zmianę przełożenia biegu bez konieczności zdejmowania koła. Zwykle składa się on z kilku zębatek o różnej wielkości, które są połączone z mechanizmem zapadkowym. Mechanizm ten pozwala na swobodny ruch koła, gdy nie naciskamy pedałów. Jednocześnie blokuje je w określonym położeniu, gdy je naciskamy. Liczba zębatek w wolnobiegu określa liczbę dostępnych przełożeń. Typowe modele mają maksymalnie do 8 takich zębatek, co pozwala na szeroki zakres przełożeń odpowiednich do różnych warunków jazdy. Elementy te są proste w swej konstrukcji i łatwe w utrzymaniu, co czyni je popularnym wyborem w rowerach miejskich, trekkingowych i turystycznych. Są również tańsze w porównaniu z kasetami. Posiadają one jednak szereg wad. W porównaniu z kasetami oferują mniejszy zakres przełożeń i mogą być mniej wydajne. Mogą również być cięższe i bardziej podatne na zużycie.
Czym charakteryzuje się wolnobieg rowerowy?
Wolnobieg rowerowy przede wszystkim charakteryzuje się możliwością zmiany przełożenia bez zdejmowania koła. Jest to możliwe dzięki mechanizmowi zapadkowemu, który blokuje zębatki w określonym położeniu podczas naciskania na pedały. Posiada on także prostą konstrukcję i jest łatwy w obsłudze. Nie wymaga ponadto specjalnych narzędzi do regulacji ani konserwacji. Do jego demontażu wystarczy bowiem sam klucz, bez konieczności stosowania bacika. Wolnobiegi są również zazwyczaj tańsze niż kasety. Można je ponadto stosować w dość szerokim spektrum modeli jednośladów – między innymi w rowerach miejskich, trekkingowych, turystycznych i BMX. Jednak mniejsza niż w przypadku kaset ilość ich przełożeń może być problematyczna w przypadku jazdy w terenie górzystym lub wymagającym dużego wysiłku. Z kolei uszkodzenie jednej z zębatek wiąże się z koniecznością wymiany całego komponentu wraz ze zintegrowanym z nim bębenkiem. Mniejsza wydajność z kolei oznacza, że więcej energii pedałowania traci się podczas jazdy. Poza tym wolnobiegi są zazwyczaj cięższe niż kasety. Może to mieć wpływ na osiągi roweru, zwłaszcza podczas jazdy wyczynowej.