Kasety rowerowe
Liczba produktów: 44
Dostarczamy kasety rowerowe Shimano, Sram i od innych producentów rowerowych. Znajdziesz tutaj części do napędów 7, 8, 9, i 10 rzędowych, oraz kasety o szerokim zakresie, od 11-28 pasujące do rowerów szosowych, aż po 11-36, które częściej spotykane są w rowerach turystycznych i górskich.
Kaseta rowerowa Shimano CS HG201 9-rzędowa
79,90 zł
Kaseta Shimano XLC FW-S03, 10 rzędów
269,00 zł
| -85%
40,35 zł
Kaseta Sunrace 10-rzędów 11/40
299,90 zł
Kaseta Sunrace CSMX3 10 rzędowa 11/42T
359,90 zł
Kaseta XLC Shimano 16-25, 10 rzędów
269,00 zł
| -85%
40,35 zł
Kaseta XLC Shimano FW-S01 16-23T, 8 rzędów
269,00 zł
| -85%
40,35 zł
Kaseta XLC Shimano FW-S02 16-24T, 9 rzędów
199,00 zł
| -85%
29,85 zł
Kaseta XLC Shimano FW-S02 16-25T, 9 rzędów
199,00 zł
| -85%
29,85 zł
Kaseta XLC Shimano FW-S02 18-26T, 9 rzędów
199,00 zł
| -85%
29,85 zł
Kaseta XLC Shimano FW-S03 13-29T, 10 rzędów
269,00 zł
| -85%
40,35 zł
Kaseta XLC Shimano Xtralight FW-S05 16-27T, 11 rzędów
449,90 zł
| -90%
44,99 zł
Kaseta XLC Shimano Xtralight FW-S05 16-29T, 11 rzędów
449,90 zł
| -90%
44,99 zł
Kaseta XLC XLC Shimano FW-S01 16-24T, 8 rzędów
179,00 zł
| -85%
26,85 zł
Kaseta XLC Xtralight FW-S05, 11 rzędów
449,90 zł
| -90%
44,99 zł
Kaseta XLC Xtralight Shimano 16-30T, 11 rzędów
449,90 zł
| -90%
44,99 zł
Kaseta XLC Xtralight Shimano FW-S05 14-25T, 11 rzędów
449,90 zł
| -90%
44,99 zł
Zębatka kaseta Miche Primato, 10 rzędów
215,90 zł
Zębatka kaseta Miche Primato, 11 rzędów 12-29
394,90 zł
Zębatka kaseta Miche, 9 rzędów
169,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-5700, 10 rzędów
249,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 20, 7 rzędów
69,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 31, 8 rzędów
49,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 41, 7 rzędów
49,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 41, 8 rzędów
44,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 50, 8 rzędów
89,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 50, 9 rzędów
109,90 zł
Zębatka kaseta Shimano CS-HG 51, 8 rzędów
129,90 zł
Zębatka kaseta Shimano HG-200, 9 rzędów
99,90 zł
Zębatka kaseta Shimano Tiagra CS-HG500, 10 rzędów
209,90 zł
Zębatka kaseta Shimano Tiagra HG-500, 10 rzędów
109,90 zł
Zębatka kaseta Shimano Ultegra, 10 rzędów
269,90 zł
Zębatka kaseta Shimano XT CS-M771, 10 rzędów
389,90 zł
Zębatka kaseta Sram PG-1030 X-5, 10 rzędów
269,00 zł
Zębatka kaseta Sram PG-1050 Apex, 10 rzędów
235,90 zł
Zębatka kaseta Sram PG-1050 X-7, 10 rzędów
269,00 zł
Zębatka kaseta Sram PG-820, 8 rzędów
79,90 zł
Zębatka kaseta Sram PG-950, 9 rzędów
119,90 zł
Zębatka kaseta SunRace 9 rzędów 11/32
104,90 zł
Zębatka kaseta SunRace 9 rzędów 11/34
104,90 zł
Zębatka kaseta Sunrace, 7 rzędów
59,90 zł
Zębatka kaseta Sunrace, 7 rzędów
79,90 zł
Zębatka kaseta Sunrace, 8 rzędów
80,55 zł
Zębatka kaseta Sunrace, 9 rzędów
84,90 zł
Zębatka kaseta Sunrace, 9 rzędów
84,89 zł
Kasety rowerowe
Kasety rowerowe to zasadnicze elementy napędu. Umożliwiają bowiem przenoszenie mocy generowanej podczas pedałowania oraz zmianę przełożeń. Są one lżejsze od wolnobiegów oraz łatwiejsze w serwisie dzięki ukryciu mechanizmu zapadkowego. Kaseta XLC Shimano FW-S01 16-23T 8 rzędów to klasyczny model przeznaczony do rowerów z napędem 8-rzędowym. Posiada ona szeroki zakres przełożeń od 16 do 23 zębów. To zaś czyni ją odpowiednią do jazdy w różnorodnym terenie. Ponadto wykonano ją ze stali, co zapewnia jej wytrzymałość i niską cenę. Z kolei kaseta XLC Xtralight Shimano 16-30T 11 rzędów to lżejsza i bardziej wydajna wersja przeznaczona do rowerów z napędem 11-rzędowym. Posiada szerszy zakres przełożeń od 16 do 30 zębów, co zapewnia większą wszechstronność i ułatwia jazdę pod górę. Wykonano ją z aluminium, co czyni ją lżejszą niż poprzedniczka, ale również droższą. Jeśli szukamy taniego i wytrzymałego modelu, wersja 8-rzędowa będzie ciekawszym rozwiązaniem. Z kolei jeśli zależy nam na lżejszej i bardziej wydajnej wersji i nie przeszkadza nam wyższa cena, 11 rzędów jest lepszym rozwiązaniem.
Co to jest stopniowanie kasety rowerowej?
Stopniowanie kasety rowerowej to sposób rozmieszczenia na niej zębatek o różnych rozmiarach. Określa ono różnice w wielkości pomiędzy poszczególnymi zębatkami, a co za tym idzie, zakres dostępnych przełożeń. Istnieje wiele różnych sposobów stopniowania kaset, a wybór odpowiedniego zależy od rodzaju roweru, terenu, po którym się jeździ, i preferencji indywidualnych rowerzysty. Ogólnie rzecz biorąc, wersje o szerokim stopniowaniu oferują większy zakres przełożeń. Czyni je to zaś bardziej odpowiednimi do jazdy w terenie górzystym lub wymagającym dużego wysiłku. Z kolei kasety rowerowe o wąskim stopniowaniu oferują mniejszy zakres przełożeń. To natomiast czyni je bardziej odpowiednimi do jazdy po płaskim terenie lub dla osób, które preferują płynniejszą zmianę biegów. Stopniowanie można podzielić na liniowe – tutaj różnica w wielkości pomiędzy kolejnymi zębatkami jest stała. Zapewnia to płynne zmiany biegów i jest dobrym wyborem dla osób, które preferują komfortową jazdę. Taką odmianę stosuje się w rowerach miejskich i trekkingowych. Progresywne – w tym typie różnica w wielkości pomiędzy kolejnymi zębatkami staje się coraz większa w miarę przechodzenia do mniejszych zębatek. Zapewnia to większy zakres przełożeń na mniejszych zębatkach, co ułatwia jazdę pod górę. To także popularne rozwiązanie w rowerach górskich. Kombinowane – w nim kaseta łączy w sobie elementy stopniowania liniowego i progresywnego. Często stosuje się je w rowerach szosowych i gravelowych.
Po czym poznać że kaseta rowerowa jest zużyta?
Zużycie kasety rowerowej można rozpoznać po kilku charakterystycznych objawach, które wpływają na jakość jazdy i działanie napędu. Jednym z głównych sygnałów jest tutaj problem z precyzyjną zmianą biegów. Jeśli przerzutki nie działają płynnie, a łańcuch przeskakuje lub nie chce się dobrze zazębiać z zębatkami, może to wskazywać na zużycie kasety. Widoczne zużycie zębów jest kolejnym sygnałem – mogą się one bowiem stać się ostre, wygięte lub asymetryczne. To zaś powoduje problemy z ich współpracą z łańcuchem. Innym objawem jest nadmierne rozciągnięcie łańcucha. Mocno wyrobiony łańcuch może także przyspieszać degradację tego elementu. Może tak być również wtedy, kiedy zmierzymy jego rozciągnięcie i przekroczy ono zalecane wartości. Konkretnymi symptomami mogą być także dziwne dźwięki podczas jazdy, takie jak skrzypienie czy stukot. Częste sprawdzanie i konserwacja napędu pozwala na wczesne wykrycie zużycia. Jeśli zauważymy, że nowy łańcuch nie działa poprawnie układem zmiany przekładnie, może to oznaczać, że kaseta wymaga wymiany.