W ofercie naszego sklepu znajdziesz linki hamulcowe do hamulców bębnowych oraz przeznaczone do wszystkich rodzajów hamulców mechanicznych (tarczowych, v- brake, Cantilever, rolkowych, bębnowych itp.) oraz do przerzutek (zarówno klasycznych, jak i planetarnych Shimano, Sachs/ SRAM i Sturmey Archer). Dodatkowo posiadamy w sprzedaży wiele akcesoriów przeznaczonych do linek hamulcowych i przerzutkowych takich, jak m.in. śruby naciągu hamulców, wieszaki do hamulców typu Cantilever, końcówki hamulców bębnowych (oraz całe zestawy) i wiele innych.
Linki hamulcowe do hamulców bębnowych.
Linki hamulcowe do hamulców bębnowych. Tego typu hamulce to popularne rozwiązanie oferowane w wielu rowerach miejskich, szczególnie często można je spotkać w szczególnej ich odmianie czyli rowerach holenderskich. Dzięki specjalnej budowie są bardzo trwałe i praktycznie bezobsługowe, są odporne na warunki atmosferyczne i skutecznie działają również w deszczu. Linki hamulcowe przenoszą siłę nacisku z klamki na klocki, dzięki czemu rower się zatrzymuje. Są to jednocześnie elementy, które w dużej mierze odpowiadają za bezpieczeństwo naszej jazdy. Gwałtowne wytracanie bowiem szczególnie dużej prędkości jest manewrem ryzykownym. Do modeli bębnowych polecamy takie typy jak linka hamulca bębnowego 6481 Batavus Hak. Charakteryzuje się ona wysoką wytrzymałością i odpornością na zużycie. Można ją stosować zarówno do hamulca tylnego, jak i przedniego. Z kolei do typów szczękowych polecamy takie odmiany jak linka hamulca Clark's Teflon walec. Wyróżnia się ona bowiem niskim współczynnikiem tarcia i cichą pracą. Te rodzaje zwykle wykonuje się ze stali lub stali nierdzewnej. Cienkie i elastyczne, zapewniają one bowiem płynną pracę hamulców. Oprócz typu systemu zatrzymywania, przy wyborze tych części należy wziąć pod uwagę również długość, rodzaj końcówek oraz kompatybilność z konkretnym modelem roweru. Warto ponadto uwzględnić takie czynniki jak warunki jazdy, poziom doświadczenia oraz estetyka. Jeśli zauważymy, że ten element został uszkodzony, koniecznie dokonajmy szybkiej jego wymiany.
Kiedy wymienić linkę hamulcową do hamulca bębnowego w rowerze?
Nie ma określonego terminu, po którym należy bezwzględnie wymienić linkę hamulcową do hamulca bębnowego w rowerze. Jej stan może zależeć bowiem od wielu czynników. Przede wszystkim jest to intensywność eksploatacji. Im częściej bowiem jeździmy na rowerze, tym szybciej się ona zużywa. Nie bez znaczenia są także same warunki jazdy. Jazda po błocie, kurzu czy soli drogowej szybciej zużywa linkę hamulcową niż ta po suchym asfalcie. Liczy się ponadto sposób jej pielęgnacji. Regularne smarowanie i czyszczenie wydłuża bowiem jej żywotność. Z kolei oznaką zużycia elementu, która powinna skłonić nas do jej wymiany, jest przede wszystkim opór na klamce hamulcowej, brak powrotu klamki i problemy z modulacją. Jeśli hamulce działają słabo lub nierówno, może to oznaczać, że linka hamulcowa jest zużyta lub uszkodzona. Naszą czujność powinny zaalarmować także trudności w zatrzymywaniu. Jeśli bowiem musimy użyć dużej siły, aby zatrzymać rower, może to oznaczać, że po prostu ona zardzewiała lub się zablokowała. Z kolei jeśli widzimy na niej widoczne uszkodzenia, takie jak postrzępienia, pęknięcia lub rdzę, należy ją natychmiast wymienić. Nie warto z tym czekać, ponieważ sama wymiana jest łatwa i stosunkowo niedroga.
Linki rowerowe do piast wielobiegowych
Linki rowerowe do piast wielobiegowych to z kolei elementy układu napędowego jednośladu, odpowiadające za przenoszenie ruchu z manetki zmiany biegów na piastę z biegami wewnętrznymi. Wyróżniamy dwa główne typy linek do przerzutek. Pierwszym z nich są wersje do systemów zewnętrznych. Są one zazwyczaj krótsze i mają grubszy oplot niż odmiany do systemów wewnętrznych. Przykładem jest tutaj kompletna linka zmiany biegów w piaście do rowerów Gazelle, cechująca się wysoką wytrzymałością i odpornością na zużycie. Z kolei wersje do systemów wewnętrznych zwykle wykonuje się ze stali nierdzewnej. Są one dłuższe i cieńsze, i zapewniają płynną pracę przełożeń. Przykładem może być tutaj linka biegów do tandemu 4000 mm wyróżniająca się niskim współczynnikiem tarcia i cichą pracą. Podobnie jak w przypadku odmian do hamulców podczas wyboru tego elementu należy wziąć pod uwagę szereg innych parametrów. Powinna to być między innymi długość, rodzaj końcówek oraz kompatybilność z konkretnym modelem przerzutki.