Oferujemy stery kierownicy rowerowej 1 i1/8, w popularnym obecnie standardzie tapered 1 1/8 - 1 1/2, oraz również stery klasyczne 1" do starszych rowerów.
Stery kierownicy rowerowej, czyli wszystko, dzięki czemu nasze kierownice pozwalają nam skręcać.
Wysokiej jakości stery kierownicy rowerowej przeznaczone do rowerów miejskich, trekkingowych i rekreacyjnych w różnych rozmiarach. Dodatkowo wiele akcesoriów do sterów- osłony, blokady sterów (do rowerów wyposażonych w przednie bagażniki i koszyki) oraz stabilizatory.
Co muszę sprawdzić aby dobrać odpowiednie stery kierownicy ?
W przypadku sterów kierownicy ważnych jest kilka wartości, które należy sprawdzić przed zakupem/ montażem.
Ważna jest średnica rury sterowej widelca (np. 1" , 1 1/8" , 1,5" , tapered 1 1/8" – 1,5" itp.); istotna jest również średnica montażowa w ramie oraz typ sterów (klasyczne z łożyskami w formie wianków, zintegrowane lub pół zintegrowane).
Jak zbudowane są stery kierownicy rowerowej?
Stery kierownicy rowerowej to ważny element w architekturze jednośladu. O ich istnieniu przypominamy sobie zwykle kiedy w wyniku zużycia ich łożysk (będących ich sercem) zaczynają piszczeć i zgrzytać. Jeśli je usłyszymy, zwykle należy je częściowo rozebrać, a nawet wymienić. Budowa współczesnych sterów rowerowych opiera się na kilku podstawowych elementach. Przede wszystkim są to miski sterów, które umieszcza się na główce ramy od góry i od dołu (chociaż niektóre ramy nie wymagają tego zabiegu). Kolejne są łożyska, które umieszcza się w tych miskach. Z kolei na rurze sterowej widelca zakłada się bieżnię, która podpiera je od dołu. Łożyska są tutaj kluczowym elementem. Dawniej popularne były ich wersje, w których kulki umieszczano w wianuszku. Obecnie najczęściej spotykane są modele maszynowe, w których umieszcza się je w pierścieniu. Ten zaś z obu stron zabezpiecza się gumowymi uszczelkami. W środku stosuje się smar, co zmniejsza tarcie. Taki sposób konstrukcji jest znacznie korzystniejszy. W przypadku zużycia wystarczy wymienić jedynie same łożyska.
Jakie są typy sterów kierownicy?
Istnieje kilka typów sterów kierownicy. Najstarsze – klasyczne – współpracują jedynie z widelcami, posiadającymi nagwintowaną rurę sterową. Mimo możliwości zmiany wysokości kierownicy, mają one skomplikowaną regulację i łatwo powstają w nich luzy. Obecnie stosuje się je przeważnie w tanich modelach rowerów. Dwie dekady temu popularność zyskały z kolei stery kierownicy Ahead. To zdecydowanie lepsza konstrukcja, niż w przypadku wersji klasycznych. Jest tak, ponieważ nie rozregulowują się one i w ogóle są łatwiejsze w regulacji. Nie pozwalają jednak na podwyższenie kierownicy, jak to możliwe w przypadku modeli klasycznych. Nie można także zastosować ich w miejscu poprzedniego standardu. Z kolei samo sterowanie rowerowe także można podzielić na zewnętrzne, półzintegrowane i zintegrowane. Ponadto istotnym parametrem sterów kierownicy jest ich średnica. Na przykład klasyczne miały średnicę 1 cala, z kolei Ahead – 11/8 cala. Obecnie na rynku dominują modele tapered, gdzie górna miska ma średnicę 1 i 1/8 cala, a dolna 1 ½ cala. Z kolei w rowerach szosowych i gravelowych spotkać można średnicę 1 i ¼ cala.
Do czego służy blokada sterów kierownicy ?
Blokada sterów kierownicy służy do stabilizowania kierownicy w rowerze z przednim bagażnikiem, koszykiem itp. Pod wpływem obciążenia znajdującego się z przodu, kierownica przekręca się, a rower traci stabilność; zablokowanie kierownicy podczas postoju pozwoli uniknąć ten efekt, dzięki czemu rower będzie stał prosto. Ważne, żeby pamiętać o odblokowywaniu, gdy rower jest w ruchu! :)
Czy blokadę sterów kierownicy można założyć do każdego roweru ?
Blokadę sterów kierownicy można założyć do roweru, w którym zastosowane są klasyczne stery (1" lub 1 1/8").