Klocki do ham. tarczowych
Liczba produktów: 77
W tej kategorii znajdziecie klocki do hamulców tarczowych, zarówno do modeli hydraulicznych, jak i mechanicznych. W ofercie znajdują się typowe klocki hamulcowe takich producentów, jak: Avid, Formula, Hayes, Hope, Magura, Tektro i Shimano; dodatkowo posiadamy klocki do hamulców tarczowych mniej znanych i ciężej dostępnych producentów: RST, TRP, Logan, Giant (MPH), Diatech, Cannondale, Assess, Alhonga. Oferujemy klocki do hamulców tarczowych żywiczne i metaliczne.
Klocki do hamulców tarczowych Avid, Formula, Hayes, Hope, Magura, Tektro i Shimano.
Klocki do hamulców tarczowych stanowią bardzo istotny element układu zatrzymywania w tego typu pojeździe. To na nich fizycznie leży odpowiedzialność za skuteczne i bezpieczne zatrzymywanie się. Do rowerów holenderskich szczególnie polecić można produkty takich firm, jak Avid, Formula, Hayes, Hope, Magura, Tektro i Shiamno. Klocki do hamulców tarczowych Alhonga SNG, produkowane przez renomowaną holenderską firmę Elvedes, to popularny wybór wśród rowerzystów, doceniany za solidność wykonania i niezawodność. Ich konstrukcja oparta jest na dobrej klasy materiałach. To zaś przekłada się na pewność działania w różnych warunkach terenowych. Elementy te charakteryzują się ponadto dobrą przyczepnością do tarczy hamulcowej. Zapewniają w ten sposób pewne i skuteczne hamowanie nawet w trudnych warunkach. Natomiast klocki do hamulców tarczowych Formula hydrauliczne wyróżniają się zaawansowaną technologią i precyzją działania. Dzięki zastosowaniu systemu hydraulicznego reakcja na nacisk na dźwignię hamulca jest szybka i płynna, co umożliwia precyzyjne modulowanie siły zatrzymującej. Zapewniają one również odporność na wysokie temperatury i minimalne zużycie. To z kolei czyni je optymalnym wyborem dla rowerzystów poszukujących maksymalnej wydajności i niezawodności podczas ekstremalnych przejażdżek.
Klocki do hamulców tarczowych w rowerach miejskich
Klocki do hamulców tarczowych działają na prostej zasadzie. Po naciśnięciu dźwigni na kierownicy linka łącząca ją z ramionami hamulca pociąga je ku sobie. To z kolei powoduje zaciskanie ich na tarczy hamulcowej. Ten proces generuje tarcie, które hamuje obrót koła lub prowadzi do jego całkowitego zatrzymania. Jak łatwo się domyślić, regularne użytkowanie tych elementów powoduje stopniowe zużycie okładzin, które mają bezpośredni kontakt z tarczą. W miarę upływu czasu stają się one coraz cieńsze, co początkowo obniża skuteczność hamowania, a w końcu uniemożliwia jego właściwe działanie. Zaleca się wymianę okładzin przed całkowitym zniszczeniem, gdyż jazda z mocno zużytymi może być niebezpieczna. Klocki do rowerowych hamulców tarczowych montuje się w zaciskach, które akceptują tylko konkretny standard i kształt klocków. Przed zakupem nowych należy jednak upewnić się, że są one kompatybilne z używanym rodzajem hamulca. Na przykład modele stosowane w hamulcach Shimano i tych używanych przez firmę Sram i Avid różnią się kształtem. Istnieje także duża różnorodność materiałów służących do wykonania okładzin tych elementów. Mogą się one bowiem różnić rodzajami mieszanek, co przekłada się na ich różne właściwości.
Klocki hamulcowe metaliczne i żywiczne
Dwa podstawowe rodzaje klocków hamulcowych, to takie, które wykorzystują okładziny metaliczne i żywiczne. Te cechy mogą mieć wpływ na efektywność hamowania w różnych warunkach. Okładziny metaliczne charakteryzują się większą trwałością, lepiej hamują w mokrych warunkach, mają lepszą odporność na przegrzanie i lepiej sprawdzają się podczas długiego i intensywnego hamowania. Jednak mocniej zużywają tarczę hamulcową. Z kolei klocki organiczne są cichsze i mniej zużywają tarcze.
Poza tym producenci stale wprowadzają nowe technologie w celu ich ulepszenia. Warto także zwrócić uwagę na możliwość wymiany okładzin. 1
Kiedy wymienić klocki hamulcowe tarczowe w rowerze?
Regularna wymiana klocków hamulcowych tarczowych w rowerze to gwarancja bezpieczeństwa i optymalnej wydajności układu zatrzymywania. Z czasem ulegają one bowiem zużyciu i tracą swoje właściwości. To zaś może prowadzić do słabszego hamowania, a nawet awarii. Istnieje kilka sygnałów, które wskazują na konieczność ich wymiany. Pierwszym z nich jest widoczne zużycie. Jeśli grubość okładziny jest mniejsza niż 1 mm, należy je wymienić natychmiast. Kolejnym jest słabsze hamowanie. Jeśli hamulce słabiej reagują na nacisk klamki lub wydają nietypowe dźwięki podczas zatrzymywania, może to oznaczać, że klocki hamulcowe tarczowe w rowerze są zużyte i wymagają wymiany. Piszczenie lub zgrzytanie podczas zwalniania także może być spowodowane zużytymi elementami albo zanieczyszczeniem tarczy hamulcowej. W obu przypadkach należy sprawdzić okładziny i w razie potrzeby je wymienić. Także drgania kierownicy podczas hamowania mogą być spowodowane zużytymi lub źle wyregulowanymi elementami. Należy sprawdzić klocki i w razie potrzeby je wymienić lub wyregulować. Oprócz regularnej kontroli należy również zwracać uwagę także na warunki oraz styl naszej jazdy. Trzeba też pamiętać, że zaniedbanie wymiany może mieć poważne konsekwencje w postaci wypadku lub kolizji.