BLACK WEEKS TO EXTRA -12% na wszystko z magazynu, z kodem BLACK12 (dla produktów dostępnych na stanie magazynowym)
Kontakt
0

Filtruj:

Producent

Cena:

Dostępności

Sortowanie:

Piasty rowerowe

Liczba produktów: 20

Chromowana tylna piasta Favorit z hamulcem

79,90 zł
Chromowana tylna piasta Favorit  z hamulcem

Chromowana tylna piasta Favorit z hamulcem

79,90 zł
Chromowana tylna piasta Favorit z hamulcem

Piasta SHIMANO FHIM45 36 GTS NEXAVE 7 speed

149,90 zł
Piasta SHIMANO FHIM45 36 GTS NEXAVE 7 speed

Piasta SHIMANO FHIM45 36 GTS NEXAVE 7 speed

149,90 zł
Piasta SHIMANO FHIM45 36 GTS NEXAVE 7 speed

Tylna piasta Piasta MICHE Primato

329,90 zł
Tylna piasta Piasta MICHE Primato

Tylna piasta Piasta MICHE Primato

329,90 zł
Tylna piasta Piasta MICHE Primato

Tylna piasta rowerowa na wolnobieg Freewheel Alu

24,90 zł
Tylna piasta rowerowa na wolnobieg Freewheel Alu

Tylna piasta rowerowa na wolnobieg Freewheel Alu

24,90 zł
Tylna piasta rowerowa na wolnobieg Freewheel Alu

Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop
srebrna

149,90 zł
Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop

Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop

(srebrna)
149,90 zł
Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop (srebrna)

Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop
czarna

139,90 zł
Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop

Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop

(czarna)
139,90 zł
Tylna piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 Flip-Flop (czarna)

Tylna piasta Shimano Torpedo CB-E110

149,90 zł
Tylna piasta Shimano Torpedo CB-E110

Tylna piasta Shimano Torpedo CB-E110

149,90 zł
Tylna piasta Shimano Torpedo CB-E110

Czarna przednia piasta BED 100 mm

39,90 zł
Czarna przednia piasta BED 100 mm

Czarna przednia piasta BED 100 mm

39,90 zł
Czarna przednia piasta BED 100 mm

Klasyczna przednia piasta 100 mm ALU

19,90 zł
Klasyczna przednia piasta 100 mm ALU

Klasyczna przednia piasta 100 mm ALU

19,90 zł
Klasyczna przednia piasta 100 mm ALU

Klasyczna przednia piasta Union 410 - 130mm

19,90 zł
Klasyczna przednia piasta Union 410 - 130mm

Klasyczna przednia piasta Union 410 - 130mm

19,90 zł
Klasyczna przednia piasta Union 410 - 130mm

Osprzęt do piasty Nexus 8

69,90 zł
Osprzęt do piasty Nexus 8

Osprzęt do piasty Nexus 8

69,90 zł
Osprzęt do piasty Nexus 8

Oś tylnej piasty Maillard / 108mm, 136mm, 146mm

49,90 zł
Oś tylnej piasty Maillard / 108mm, 136mm, 146mm

Oś tylnej piasty Maillard / 108mm, 136mm, 146mm

49,90 zł
Oś tylnej piasty Maillard / 108mm, 136mm, 146mm

Piasta przednia Shimano HB-IM40PDC do hamulca rolkowego

99,90 zł
Piasta przednia Shimano HB-IM40PDC do hamulca rolkowego

Piasta przednia Shimano HB-IM40PDC do hamulca rolkowego

99,90 zł
Piasta przednia Shimano HB-IM40PDC do hamulca rolkowego

Piasta Shimano Dynamo 2.4W RB DHC60002RDHS

278,90 zł
Piasta Shimano Dynamo 2.4W RB DHC60002RDHS

Piasta Shimano Dynamo 2.4W RB DHC60002RDHS

278,90 zł
Piasta Shimano Dynamo 2.4W RB DHC60002RDHS

Przednia piasta rowerowa MICHE Primato

229,00 zł
Przednia piasta rowerowa MICHE Primato

Przednia piasta rowerowa MICHE Primato

229,00 zł
Przednia piasta rowerowa MICHE Primato

Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło
srebrna

94,89 zł
Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło

Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło

(srebrna)
94,89 zł
Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło (srebrna)

Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło
czarna

129,90 zł
Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło

Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło

(czarna)
129,90 zł
Przednia piasta rowerowa Sturmey Archer HBT30 ostre koło (czarna)

Tylna oś Lapierre Formula 12x148 XD DRIVER STRAIGHT PULL

299,90 zł
Tylna oś Lapierre Formula 12x148 XD DRIVER STRAIGHT PULL

Tylna oś Lapierre Formula 12x148 XD DRIVER STRAIGHT PULL

299,90 zł
Tylna oś Lapierre Formula 12x148 XD DRIVER STRAIGHT PULL

Tylna piasta rowerowa Shimano Nexus SG-3R40

496,90 zł
Tylna piasta rowerowa Shimano Nexus SG-3R40

Tylna piasta rowerowa Shimano Nexus SG-3R40

496,90 zł
Tylna piasta rowerowa Shimano Nexus SG-3R40

Frotki czyszczące na piastę (kotki)

9,90 zł
Frotki czyszczące na piastę (kotki)

Frotki czyszczące na piastę (kotki)

9,90 zł
Frotki czyszczące na piastę (kotki)

Piasty rowerowe, tylne i przednie 

Piasty rowerowe to prawdziwe serce koła jednośladu. Zależy od nich między innymi płynny obrót, rodzaj montowanych hamulców oraz systemu zmiany biegów. A także ogólny komfort jazdy. Klasyczna przednia piasta 100 mm ALU, wykonana z aluminium, to solidny i niezawodny komponent. Zapewnia on płynny obrót przedniego koła. Dzięki swojej konstrukcji oraz materiałowi wykonania charakteryzuje się ponadto lekkością i wytrzymałością. To zaś przekłada się na komfort jazdy i niezawodność w różnych warunkach terenowych. Standardowy rozmiar 100 mm odpowiada większości rowerów, a aluminiowy materiał zapewnia również odporność na korozję, co przedłuża trwałość komponentu. Klasyczna konstrukcja sprawia ponadto, że jest ona kompatybilna z różnymi rodzajami hamulców i systemów mocowań. To zaś czyni ją popularnym wyborem dla rowerów miejskich, trekkingowych i turystycznych. Piasta tylna Shimano Deore FH-T610 - 32/36H to z kolei zaawansowany mechanizm zapewniający płynną i wydajną jazdę rowerową. Zbudowana z wysokiej jakości materiałów oferuje ona niezawodność i trwałość nawet przy intensywnym użytkowaniu. Dzięki specjalnemu projektowi 32/36H 32H charakteryzuje się ona wysoką kompatybilnością z różnymi rodzajami obręczy. Zapewnia także stabilność oraz wytrzymałość na długich trasach. Konstrukcja ta również współpracuje z różnymi rodzajami hamulców, co umożliwia dostosowanie jednośladu do różnych preferencji użytkownika i rodzajów terenu. Element ten to zatem świetny wybór dla rowerów trekkingowych, turystycznych oraz górskich. Zapewnia on bowiem nie tylko wydajność, ale także solidność i trwałość w każdych warunkach.

Jakie są rodzaje piast rowerowych? Oferujemy piasty przednie i tylne

Istnieje wiele rodzajów piast rowerowych. Różnią się one od siebie budową, zastosowaniem i materiałem wykonania.

Ogólnie można podzielić je na:

1. Przednie i tylne piasty rowerowe.

Te pierwsze są zazwyczaj prostsze w konstrukcji i lżejsze, ponieważ nie muszą przenosić napędu. Drugie natomiast są bardziej masywne i muszą wytrzymać większe obciążenia, gdyż oprócz koła przenoszą również napęd z korby na łańcuch.

2. Piasty rowerowe do kół z hamulcami szczękowymi lub tarczowymi.

Elementy te należy dopasować także do różnych typów hamulców. W starszych modelach rowerów stosowano modele szczękowe, które mocuje się bezpośrednio do obręczy koła. Nowoczesne jednoślady częściej wyposaża się w odmiany tarczowe, które oferują lepszą siłę hamowania i modulację.

3. Piasty rowerowe z szybkozamykaczem lub sztywną osią.

Sposób mocowania koła do ramy roweru także może się różnić. Szybkozamykacze są proste w obsłudze i pozwalają na szybkie zdjęcie koła bez użycia narzędzi. Sztywne osie są bardziej wytrzymałe i sztywniejsze. To zaś zapewnia lepsze prowadzenie roweru, szczególnie w wymagających warunkach.

4. Piasty rowerowe planetarne lub do kaset i przerzutki zewnętrznej.

Piasty rowerowe można wyposażyć także w przerzutkę wewnętrzną lub zewnętrzną. Przełożenia wewnętrzne są zamknięte w piaście i zapewniają płynną zmianę biegów, nawet podczas postoju. Zewnętrzne natomiast montuje się na ramie roweru i oferują one szerszy zakres przełożeń.

5. Piasty aluminiowe lub wykonane z innych materiałów.

W zależności od jakości i marki elementy te wytwarza się z różnych materiałów. Może to być aluminium, stal, tytan lub włókno węglowe. Aluminium jest najpopularniejszym materiałem ze względu na niski koszt i lekkość. Stal jest mocniejsza i bardziej wytrzymała, ale też cięższa. Tytan i włókno węglowe są najlżejszymi materiałami, ale również najdroższymi.

Jak wybrać piastę?

Wybór odpowiedniej wersji zależy od typu roweru, stylu jazdy i osobistych preferencji. A także kilku innych czynników. Warto wziąć pod uwagę przede wszystkim typ roweru i styl jazdy. Do roweru miejskiego lub trekkingowego dobrze sprawdzą się piasty z przerzutką wewnętrzną, które są proste w obsłudze i nie wymagają dużej konserwacji. Do roweru górskiego z kolei, w którym najważniejsza jest wytrzymałość i sztywność piasty, dobrym wyborem będą piasty ze sztywną osią i hamulcami tarczowymi. W rowerach szosowych z kolei liczy się przede wszystkim lekkość i aerodynamika. Tutaj zatem dobrym wyborem będą wersje wykonane z włókna węglowego lub lekkiego aluminium. Ważna jest także ilość biegów. Ich liczba bowiem determinuje zakres przełożeń, czyli różnicę między najlżejszym a najcięższym biegiem. W pojazdach miejskich i trekkingowych wystarczy zazwyczaj 3-8 biegów. W górskich i szosowych może być ich 10, 11, a nawet 12. Oczywiście podobnie jak w przypadku reszty osprzętu, konkretna piasta rowerowa koła musi zostać dostosowana również do stylu jazdy i preferencji kolarza. Ci, którym zależy na osiąganiu maksymalnych prędkości, powinni postawić na wersje charakteryzujące się niską masą. Z kolei osoby preferujące jazdę górską powinny się raczej kierować takimi parametrami jak materiał. A także związana z nim wytrzymałość, trwałość i odporność na zabrudzenia. Z kolei rowerzyści miejscy mogą poprzestać na modelach odznaczających się cichą pracą oraz bezproblemową konserwacją.
Porównaj produkty 0