Oferujemy manetki przerzutki obrotowe Nexus, Sturmey Archer i Sachs do rowerów miejskich i holenderskich.
Manetki zmiany biegów w piaście i przerzutek zewnętrznych.
W tej kategorii znajdziesz manetki zmiany biegów obrotowe do piast planetarnych Nexus i Sachs, oraz do tradycyjnych przerzutek zewnętrznych. Znajdziesz tutaj części do rozwiązań popularnych w rowerach użytkowych. Bardzo popularne rozwiązanie stosowane w takich rowerach to piasty wielobiegowe, które posiadają wewnętrzne przełożenia. Dzięki czemu są bardzo trwałe i odporne na warunki atmosferyczne, nie wymagają też tak częstego serwisu jak napędy oparte o kasety i przerzutki zewnętrzne.
Manetkę zmiany biegów dobiera się bezpośrednio do ilości przełożeń, które posiada piasta. Czyli posiadając piastę 3 biegową wybieramy manetkę z 3 przełożeniami, a 7 biegową piastę Nexus obsługujemy 7 biegową manetką. Trzeba również pamiętać, że manetki wybranych producentów pasują tylko i wyłącznie do piast tego samego producenta. Także manetka zmiany biegów Shimano Nexus 3 będzie pasowała tylko do piasty biegowej Shimano Nexus 3. Manetki SRAM czy Sturmey Archer nie będą pasowały do piast Shimano Nexus z uwagi na delikatnie inny skok przy przełączaniu biegów. W ofercie również oryginalne manetki zmiany biegów do rowerów holenderskich Batavus, Gazelle i Sparta.
Manetki zmiany biegów w piaście obrotowe
Manetki zmiany biegów w piaście to części odpowiedzialne za zmianę przełożeń w rowerze. Popularne w rowerach miejskich manetki obrotowe są bardzo wygodne i intuicyjne w obsłudze. Te przeznaczone do piast Nexus 7 to niezawodne element systemu napędu, które umożliwiają płynną i precyzyjną zmianę przełożeń. Dzięki ergonomicznemu kształtowi i solidnej konstrukcji zapewnia ona wygodną obsługę nawet podczas kiepskiej pogody i w zimę. Manetki obrotowe Shimano doskonale współpracują z piastą Shimano Nexus 7, gwarantując użytkownikowi bezproblemową jazdę zarówno po płaskim terenie, jak i pod górkę. Trwałość oraz minimalny poziom konserwacji sprawiają, że jest ona nie tylko wygodna w użytkowaniu, ale także niezawodna. Z kolei manetka przerzutki Shimano Alivio M3100 3-biegowa to niezastąpiony element rowerowego układu przełożeń zewnętrznych. Zaprojektowana z myślą o precyzji i wygodzie użytkowania umożliwia szybką i płynną zmianę biegów na korbie, co pozwala rowerzyście dostosować się do różnorodnych warunków terenowych. Dzięki ergonomicznemu kształtowi i solidnej konstrukcji zapewnia ponadto nie tylko komfort podczas jazdy, ale także długotrwałą niezawodność nawet przy intensywnym użytkowaniu. Uniwersalność jej zastosowania sprawia, że jest optymalnym wyborem zarówno dla amatorów rekreacyjnej jazdy, jak i doświadczonych kolarzy szosowych czy górskich.
Manetki zmiany biegów Shimano Nexus są popularna w rowerach miejskich
Manetki zmiany biegów w piaście Shimano Nexus są używane do sterowania piastami z wbudowaną przerzutką. Mechanizm ten znajduje się wewnątrz tylnej piasty koła. Elementy te są zazwyczaj proste w obsłudze i mniej podatne na awarie niż przerzutki zewnętrzne. Dostępne są w modelach o różnej liczbie biegów, najczęściej od 3 i 7, nowsze są 8 biegowe. Do ich zalet należą prosta obsługa, mniejsza podatność na awarie oraz schludny wygląd roweru. Do wad z kolei: węższy zakres przełożeń niż w przypadku przerzutek zewnętrznych, mniejsza precyzja zmiany biegów oraz trudniejszy serwis. Spotkać je można w rowerach miejskich, trekkingowych, holenderskich. Jeśli szukamy prostej i niezawodnej opcji, te modele mogą być dobrym wyborem. Są one bowiem dobre do jazdy po chodnikach i ulicach, czyli do codziennej jazdy po mieście.
Oferujemy również manetki do tradycyjnych przerzutek
Manetki do przerzutek zewnętrznych Shimano współpracują z przełożeniami montowanymi na ramie roweru obok tylnego koła. Oferują one szerszy zakres przełożeń (nawet do 30 biegów) i większą precyzję zmiany. Wymagają jednak większej wprawy w obsłudze i są bardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne. Ich zalety to szeroki zakres przełożeń, duża precyzja zmiany przełożeń oraz lepsze dopasowanie do różnych stylów jazdy. Do wad z kolei zaliczamy skomplikowaną obsługę, większą podatność na uszkodzenia oraz mniej estetyczny wygląd jednośladu. Stosuje się je w rowerach górskich, oraz crossowych. Są one bowiem dedykowane do jazdy w terenie górzystym ze względu na większą ilość oferowanych biegów. Tego typu manetki dostępne są w różnych wariantach konstrukcyjnych: obrotowe, typu twist, typu grip shift itp. Nowoczesne wersje często integrują także obsługę hamulców i zmiany biegów w jednym komponencie – są to tak zwane klamkomanetki.
Klamkomanetki do roweru szosowego
Klamkomanetki do rowerów szosowych są dedykowanym rozwiązaniem dla tych, którzy preferują kierownicę typu baranek. W tych odmianach sterowanie przełożeniami zintegrowano z klamką hamulcową. Umożliwia to rowerzyście łatwy dostęp zarówno do mechanizmu zmiany biegów, jak i hamowania bez względu na sposób chwytu. Dzięki temu użytkownik nie musi przerywać jazdy, aby skorzystać z tych funkcji, mając wszystko w zasięgu jednego palca. Taka funkcjonalność jest niezastąpiona, zwłaszcza podczas szybkiej jazdy, charakterystycznej dla szosowego kolarstwa. Istnieje kilka różnych rodzajów klamkomanetek rowerowych. Zaś sposób ich działania może się różnić w zależności od producenta. Na przykład w modelach Shimano pociągnięcie klamki aktywuje hamulec, a jej wychylenie wewnątrz pozwala na zmianę na wyższy bieg. Do zmniejszenia przełożenia służy mała wbudowana dźwignia. W produktach marki SRAM z kolei mechanizm jest nieco inny. Klamka odpowiada tylko za hamowanie, a zmianę biegów obsługuje jedna dźwignia. Lekkie naciśnięcie zmniejsza przełożenie, podczas gdy mocniejsze wrzuca bieg wyżej. Klamkomanetki Campagnolo działają jednak jeszcze inaczej. Posiadają one bowiem dwie małe dźwignie do zmiany biegów w górę i w dół oraz klamkę do hamowania.