Liczba produktów: 137
Korby rowerowe do rowerów miejskich to istotny element napędu, który odpowiada za przenoszenie siły pedałowania na tylne koło. Modele klasyczne charakteryzują się prostą konstrukcją i solidnością, są najczęściej jednorzędowe. Są stosowane w rowerach bez przedniej przerzutki. Wykonuje się je zwykle ze stali lub aluminium. Są one zazwyczaj przeznaczone do rowerów miejskich, trekkingowych i rekreacyjnych. Ilość zębów dobrana jest tak, aby napęd oferował zakres miękkich przełożeń, co zapewnia komfortową jazdę w różnych warunkach. Modele sportowe natomiast są lżejsze i zapewniają więcej rzędów. Czyli mają dwie lub tarcze, stosowane są w rowerach z przednią przerzutką. Wykonuje się je z aluminium i montuje w rowerach szosowych oraz obecnie rzadziej górskich. Zazwyczaj oferują one większy zakres przełożeń, co zapewnia lepsze osiągi podczas jazdy na sportowo. Korba rowerowa Pieper Classic to solidny wybór dla miłośników klasycznych rowerów miejskich. Z jej chromowaną konstrukcją o 46 zębach można liczyć na niezawodność i trwałość przez wiele sezonów jazdy. Jej mocna konstrukcja została zaprojektowana z myślą o wytrzymałości. Oznacza to, że możemy cieszyć się spokojnym użytkowaniem bez konieczności częstej wymiany. Jej klasyczny design doskonale komponuje się także z estetyką retro rowerów miejskich, dodając im uroku i charakteru. Dzięki niej możemy cieszyć się płynną i efektywną jazdą, bez obaw o jej wytrzymałość. I to nawet podczas intensywnego użytkowania w różnorodnych warunkach miejskich. Z kolei korba rowerowa STRIDA na pasek to nowoczesny, elegancki i funkcjonalny element. Optymalnie komponuje się on z charakterystycznym stylem rowerów tej tajwańskiej marki. Zaprojektowana z myślą o minimalizmie i wydajności nie tylko dodaje ona estetyki, ale także zapewnia świetną wytrzymałość i efektywność podczas jazdy. Zaś jej ergonomiczny kształt i solidna konstrukcja gwarantują komfortowe i bezpieczne pedałowanie.
Wybór korby rowerowej to istotna kwestia. Jest to element poddawany sporym obciążeniom i to od niego zależy efektywność naszego pedałowania. Jest to niejako centralny element układu napędowego. Dlatego też wybrana wersja musi charakteryzować się dobrą klasą wykonania. Przede wszystkim należy upewnić się, że część będzie kompatybilna z innymi elementami układu. Zgadzać się muszą między innymi standardy mocowania, rozmiary i typy. Warto także w tym przypadku postawić na uznanych producentów. Korby rowerowe to także szeroki wybór typów i marek. Do wyboru są na przykład modele jednorzędowe, dwurzędowe lub trzyrzędowe. Liczba blatów decyduje o tym, ile przełożeń będzie dostępnych w rowerze. To zaś warunkuje, czy będzie musiał posiadać przednią przerzutkę. Rowery szosy oraz gravelowe mają najczęściej mechanizmy podwójne. Z kolei rowery szosowe oraz trekkingowe – często mają nawet potrójne blety. Natomiast nowoczesne konstrukcje do rowerów górskich zazwyczaj dysponują tylko jedną zębatką. Korby rowerowe można także wybierać pod kątem grup wyrobów producentów specjalizujących się w częściach dla konkretnych typów jednośladów. A także pod kątem uprawianej dyscypliny. Fani jazdy szosowej powinni postawić na Shimano Claris, Tiagra, Sora, Ultegra oraz Dura Ace. Sprawdzi się także SRAM Apex, Force, Rival oraz Red AXS. Z koeli fani rowerów górskich powinni wybierać np. serie Alivio, SLX, Deore lub XTR od Shimano. A także NX, SX, GX, XX1 oraz X01 od SRAM. Obie firmy mają także coś dla fanów jednośladów gravelowych. Amerykański producent przygotował dla nich rodzinę XPLR, japoński z kolei – serię GRX.
Do roweru miejskiego najlepiej sprawdzą się klasyczne korby jednorzędowe. Charakteryzują się one bowiem prostą konstrukcją, solidnością i szerokim zakresem przełożeń. Zapewniają one także komfortową jazdę w różnych warunkach, zarówno na płaskim terenie, jak i na podjazdach. Popularnym wyborem do rowerów miejskich są także korby z 38 lub 42 zębami. Taka liczba zębów zapewnia dobry kompromis między łatwością podjeżdżania pod górę a możliwością rozpędzenia roweru. Z pewnością sprawdzi się tutaj Shimano Tourney FC-T50. Jest to bowiem aluminiowa wersja z 38 zębami, trwała i niedroga, idealna dla początkujących. Wybierając ten element, należy zwrócić baczną uwagę na kompatybilność z pozostałymi elementami napędu, takimi jak suport i kaseta. W razie wątpliwości warto skonsultować się z fachowym doradcą, który pomoże dobrać optymalną część do naszego roweru miejskiego.