Oferujemy przerzutki rowerowe tylne Shimano.
Klasyczne zewnętrzne przerzutki tylne do rowerów miejskich, górskich trekkingowych.
Tylne przerzutki renomowanego japońskiego producenta Shimano. Oprócz tylnych przerzutek rowerowych znajdziecie tu bardzo duży wybór haków ramy.
Przerzutki rowerowe tylne Shimano rowerów miejskich
Przerzutki rowerowe tylne Shimano odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu płynnej zmiany biegów. To natomiast bezpośrednio wpływa na komfort jazdy oraz efektywność napędu. Różne modele tych zespołów różnią się między sobą konstrukcją, liczbą obsługiwanych przełożeń oraz przeznaczeniem. Przykładem solidnego, sprawdzonego modelu jest przerzutka rowerowa Shimano Deore RD-T6000. Zaprojektowano ją bowiem z myślą o długich wyprawach. Marka Deore, zawsze gwarantuje dobrą jakość wykonania oraz trwałość. Obsługuje ona napęd o maksymalnie 10 przełożeniach. Natomiast dzięki technologii Shadow RD zapewnia niski profil, co zmniejsza ryzyko uszkodzeń na trudniejszych trasach. Dodatkowo – jej precyzyjna zmiana biegów oraz odporność na zużycie sprawiają, że świetnie sprawdza się na dłuższych wyprawach oraz w zmiennych warunkach terenowych. Z kolei tylna przerzutka rowerowa Mezzo RD-M36S 8/9 Speed Short Cage to wersja przeznaczona do rowerów z napędem 8 lub 9-biegowym. Model ten charakteryzuje się krótkim wózkiem (Short Cage). Czyni go to właściwym wyborem dla rowerów miejskich i szosowych, gdzie potrzebna jest szybka i płynna zmiana biegów na mniejszych kasetach. RD-M36S oferuje dobre połączenie jakości i ceny, co czyni ją popularnym wyborem wśród amatorów oraz osób poszukujących budżetowych rozwiązań. Jest to lekki i solidny mechanizm, który dobrze radzi sobie z codziennym użytkowaniem.
Przerzutki rowerowe tylne Shimano
Przerzutki rowerowe tylne Shimano do rowerów miejskich przydają się w różnie ukształtowanym terenie. Nierzadko w drodze do pracy lub szkoły musimy pokonywać wzniesienia tudzież spadki. Nierzadko także sama droga pokryta bywa różnorodną nawierzchnią. W takich sytuacjach sprawdzają się właśnie przerzutki tylne rowerowe. Pozwalają one bowiem optymalnie dopasować siłę nacisku naszych stóp na pedały oraz szybkość obracania się łańcucha do aktualnych warunków. Obecnie rynek proponuje zarówno klasyczne wersje mechaniczne, elektryczne, a nawet bezprzewodowe. Zespoły te składają się najogólniej z korpusu oraz wózka długiego, średniego lub krótkiego. Czasem występuje on też pod nazwą prowadnicy lub wodzika. Obydwa elementy muszą ze sobą współpracować, aby zapewnić płynne przełożenie. Sprężyna umieszczona w korpusie działa w taki sposób, że wózek przesuwa się nad kolejnymi zębatkami. A tym samym nakierowuje łańcuch na pożądane przez nas przełożenie. Przerzutki tylne rowerowe montuje się ponadto na hak lub śrubę. To pierwsze rozwiązani cieszy się obecnie jednak dużo większą popularnością. Przykręca się ją wtedy na oś koła za pomocą klucza imbusowego. W tańszych modelach przełożeń stasuje się mniej popularne rozwiązanie, jakim jest mocowanie na śrubę do haka na ramie. Zdarza się, że sami producenci przygotowują te zespoły w dwóch wersjach montażowych.
Przerzutki tylne do rowerów, rodzaje
Przerzutki tylne rowerowe dzielą się na kilka rodzajów, które różnią się między sobą budową, liczbą obsługiwanych przełożeń i przeznaczeniem. Podstawowy podział obejmuje wersje do rowerów szosowych, górskich (MTB) oraz trekkingowych. Odmiany szosowe, takie jak Shimano 105 czy Ultegra, charakteryzują się lekką konstrukcją, precyzją działania oraz zoptymalizowaną aerodynamiką. Z kolei typy MTB, na przykład Shimano Deore lub SRAM GX, są bardziej wytrzymałe, z większym zakresem przełożeń. Pozwala to na lepsze osiągi w trudnym terenie. Ważnym parametrem jest także długość wózka, czyli części odpowiedzialnej za napinanie łańcucha. Przerzutki z krótkim wózkiem (Short Cage), jak MEZZO RD-M36S, są przeznaczone do rowerów z mniejszym zakresem przełożeń. Sprawdzają się optymalnie do jazdy szosowej, gdzie liczy się szybka i precyzyjna zmiana biegów. Natomiast przerzutki z długim wózkiem (Long Cage), na przykład w jednosladach górskich, obsługują większy zakres przełożeń. Jest to bardzo przydatne w zróżnicowanym terenie, gdzie potrzebna jest duża różnica między lekkimi a ciężkimi biegami. Na rynku znajdziemy także typy z technologią Shadow RD. Charakteryzuje się ona niższym profilem, zmniejszającym ryzyko uszkodzeń podczas jazdy w trudnym terenie. Podział tych komponentów obejmuje także liczbę obsługiwanych przełożeń – od 7 do 12 biegów. Ma to wpływ na elastyczność napędu i jego dostosowanie do różnych stylów jazdy.