Pompka rowerowa do wszystkich wentyli: presta, AV i Schrader. Znajdziesz tutaj uniwersalne ręczne pompki do rowerów SKS, Crankbrothers i Topeak. Polecamy również stacjonarne pompki Topeak, bardzo wygodne narzędzia przydatne w każdym warsztacie i garażu pasjonata kolarstwa.
Pompka rowerowa do wszystkich wentyli
Potrzebna pompka rowerowa do wszystkich wentyli? Posiadamy największy wybór pompek rowerowych, zarówno ręcznych, stacjonarnych, jak i na naboje CO2 oraz przeznaczone do amortyzatorów. Posiadamy pompki przeznaczone do wszystkich typów wentyli: rowerowych (Dunlop, DV), presta (sportowy, FV), samochodowych (Schrader, AV).
W ofercie znajdziecie bardzo duży wybór pompek rowerowych największych i najbardziej znanych firm, jak SKS, Topeak, Zefal, Crank Brothers. Pompki rowerowe możemy podzielić na kilka grup,w zależności od naszych indywidualnych potrzeb.
Ręczna pompka rowerowa do wszystkich wentyli.
Ręczna pompka rowerowa do wszystkich wentyli, którą możemy zmieścić do plecaka, sakwy czy przymocować do roweru. Zapewniają optymalną wydajność podczas pompowania mimo niewielkich rozmiarów.
Można spotkać również rozwiązania teleskopowe, przez co oponę napompować można jeszcze szybciej.
Bardzo dużą popularnością cieszą się pompki ręczne z manometrem, dzięki którym wiemy, ile dokładnie powietrza wtłoczyliśmy do dętki.
Oprócz małych pompek mieszczących się w plecaku są również większe, do użytku domowego dzięki którym jeszcze szybciej napompujemy koło w rowerze. Jednym z lepszych takich modeli jest uniwersalna, pasująca do wszystkich typów wentyli, występująca w różnych długościach pompka SKS Duo VX.
Jaka pompka rowerowa do jakiego wentyla?
Wybór odpowiedniej pompki rowerowej zależy przede wszystkim od rodzaju wentyla, jaki mamy w oponach. Istnieją trzy główne ich typy: Presta, Schrader i Dunlop. Z kolei każde urządzenie do pompowania kół może być dostosowane do innego typu lub nawet do kilku naraz. Wentyl Presta, zwany także francuskim, jest cienszy i stosuje się go głównie w rowerach szosowych oraz górskich. W przypadku tego typu potrzebna jest pompka rowerowa z mniejszym otworem lub końcówką przystosowaną do Presty. Niektóre takie urządzenia mają uniwersalne głowice, które można dostosować do różnych wentyli poprzez obracanie adaptera lub wymianę końcówek. Wentyl Schrader z kolei, powszechnie używany w samochodach, występuje najczęściej w rowerach miejskich, trekkingowych czy rowerach dziecięcych. Większość model samochodowych i rowerowych pasuje do niego bez potrzeby użycia dodatkowych adapterów. Pompki do Schradera mają natomiast szerszy otwór, co pozwala na bezproblemowe pompowanie powietrza. Trzeci typ to Dunlop, znany również jako wentyl rowerowy klasyczny. Cieszy się on obecnie malejącą popularnością, ale można go jeszcze spotkać w starszych modelach jednośladów. Większość nowoczesnych przyrządów do pompowania nie wymaga specjalnych adapterów do Dunlopa. Zawsze jednak warto upewnić się, że posiada ono taką końcówkę. Optymalnym wyborem będzie więc tutaj model z uniwersalną głowicą.
Pompka rowerowa do wszystkich wentyli
Aby skutecznie napompować oponę, najpierw należy zidentyfikować rodzaj wentyla – Presta, Schrader lub Dunlop – i upewnić się, że pompka rowerowa z nim współpracuje. W przypadku modelu z uniwersalną głowicą często trzeba tylko odpowiednio ustawić końcówkę. Na początku odkręcamy nakrętkę wentyla, jeśli mamy model Presta, lub usuwamy osłonkę w przypadku Schradera. Następnie przykładamy do niego głowicę pompki rowerowej. W wersji ręcznej należy ją mocno docisnąć, a w przypadku nożnej lub stacjonarnej można dodatkowo zablokować ją specjalnym zaciskiem. Kiedy już zamontowaliśmy urządzenie, zaczynamy pompować powietrze. W modelach ręcznych wykonujemy rytmiczne ruchy w górę i w dół, trzymając stabilnie, aby uniknąć przesuwania końcówki. W przypadku pompek nożnych do roweru natomiast wystarczy naciskać pedał nogą. Kontrolujemy także poziom ciśnienia w oponie – do tego warto użyć modelu z manometrem, który pomoże utrzymać właściwe ciśnienie. Dla jednośladów szosowych powinno ono być wyższe (zwykle 6-8 barów), a dla rowerów miejskich i górskich niższe (2-4 bary), co zależy od zaleceń producenta opon. Po zakończeniu procesu upewniamy się, że przez końcówkę nie ucieka powietrze, i gotowe – rower jest gotowy do jazdy.
Stacjonarne pompki rowerowe.
Pompki stacjonarne przydatne są nie tylko w serwisach rowerowych, ale również w przydomowych warsztatach. Dzięki długiemu tłokowi zdecydowanie szybciej napompujemy oponę. Dodatkowo pompki stacjonarne potrafią wbić do dętki dużo wyższe ciśnienie, niż pompki ręczne. Jest to szczególnie przydatne w przypadku rowerów z węższymi oponami, jak rowery szosowe czy ostre koło, gdzie ciśnienie najczęściej powinno wynosić powyżej 6- 7 barów. Stacjonarne pompki rowerowe również najczęściej występują w wersjach uniwersalnych, dostosowanych do wszystkich typów wentyli.
Pompki rowerowe na naboje CO2.
Pompki na naboje CO2 przeznaczone są głównie dla tych rowerzystów, którzy startują w zawodach rowerowych. Najczęściej podczas maratonów, gdy spotka nas to nieszczęście, że złapiemy gumę, to nie ma czasu na machanie klasyczną pompką, liczy się każda sekunda, więc tutaj najbardziej przydają się właśnie takie pompki. Dodatkowo pompki te są ultralekkie i bez problemu mieszczą się w tylnych kieszonkach koszulek czy torbach podsiodłowych.
Pompki do amortyzatorów.
Pompki do przednich i tylnych amortyzatorów muszą przede wszystkim zapewniać wysokie ciśnienie. W amortyzatorach komora powietrzna w niektórych modelach musi być wypełniona ciśnieniem rzędu ponad 200 PSI. Pompki do amortyzatorów dostępne w naszej ofercie pasują do wszystkich renomowanych firm produkujących amortyzację rowerową – Rock Shox, Fox, Marzocchi, Magura, SR Suntour i inne.