Linki i pancerze rowerowe
Liczba produktów: 83
Linki rowerowe do przerzutek i hamulców. Oferujemy części do rowerów miejskich, znajdziesz tutaj linki do hamulców v-brake, Cantilever oraz do przerzutek przednich i tylnych. Stan linek hamulcowych i tych sterujących przerzutkami ma duży wpływ na działanie tych podzespołów. Zużyte i stare linki działają wyraźnie gorzej niż nowe.
Linki rowerowe i pancerze do przerzutek i hamulców
Linki rowerowe są niezbędne do działania mechanicznych hamulców w rowerze, a także do sprawnego działania przerzutek i biegów w piaście. W rowerze używanym podczas różnych warunków pogodowych należy regularnie wymieniać linki i pancerze, ponieważ części te wystawione na działanie wilgoci i kurzu zużywają się co znacznie pogarsza działanie hamulców i skuteczność zmiany przełożeń w rowerze. W starych, zardzewiałych i zabrudzonych przewodach linki poruszają się z trudem co zmniejsza wygodę korzystania z roweru. Dużo trudniej zmienić na nim przełożenia, a hamowanie nie jest płynne i pewne. W naszym sklepie znajdziesz ogromny wybór linek hamulcowych oraz linek i pancerzy do przerzutek rowerowych. Wybierając linki rowerowe do przerzutek lub linki hamulcowe, sprawdź czy wybrałeś właściwe. Te linki mają inną średnicę, również ich zakończenia są inaczej zbudowane.
Linki rowerowe do hamulców, jakie są najpopularniejsze rodzaje?
W przypadku linek rowerowych hamulcowych występuje kilka typów zakończeń, które zahacza się w klamce hamulcowej. Najbardziej obecnie popularnym zakończeniem jest walec. Zakończenie to jest stosowane najczęściej w rowerach miejskich, holenderskich, w hamulcach tarczowych mechanicznych, Cantilever oraz v - brake.
Drugim popularnym rodzajem jest zakończenie typu gruszka (żarówka), które znajduje zastosowanie głównie w rowerach szosowych i starszych rowerach miejskich oraz holenderskich.
Linki rowerowe do przerzutek, jakie są najpopularniejsze rodzaje?
W przypadku linek rowerowych do przerzutek rozróżniamy dwa podstawowe rodzaje. Pierwszym z nich jest klasyczny walec, trochę mniejszy niż w lince hamulcowej.
Drugi typ, stosowany w starszych manetkach rowerowych, to zakończenie linki w formie tulejki wykonanej z brązu, którą zaciska się na końcu linki w pożądanym przez nas miejscu.
Oprócz linek do biegów i do hamulców posiadamy w ofercie linki i części specjalistyczne, dedykowane do hamulców rolkowych i bębnowych oraz Cantilever.
Jeżeli chodzi o pancerze rowerowe, to rozróżniamy przede wszystkim podział na pancerze hamulcowe i pancerze przerzutkowe (do biegów). Różnią się przede wszystkim uzwojeniem (wzdłużne w przerzutkowym oraz spiralne w hamulcowym), a także średnicą zewnętrzną. Pancerze hamulcowe mają 5mm średnicy zewnętrznej, a przerzutkowe 4mm. W ofercie naszego sklepu posiadamy duży wybór pancerzy do roweru, zarówno hamulcowych, jak i przerzutkowych w bogatej gamie kolorystycznej.
Czy smarować linki w rowerze?
Tak, smarowanie linki w rowerze jest ważnym elementem konserwacji, który pomaga utrzymać układ przerzutek w dobrej kondycji. Zapewnia ono także płynne działanie zmian biegów. Linki przerzutek są poddawane dużym obciążeniom i narażone na działanie warunków atmosferycznych oraz zabrudzeń podczas jazdy. Regularne ich smarowanie pomaga zminimalizować tarcie między linką a prowadnicami. To zaś przekłada się na płynność zmian przełożeń oraz wydajność układu przerzutek. Smarowanie linki powinno się wykonywać przy użyciu odpowiedniego smaru rowerowego, który jest dostępny w dobrych sklepach rowerowych. Smar ten jest zazwyczaj lepki i wodoodporny, co zapewnia skuteczną ochronę przed zużyciem i korozją. Przed nałożeniem smaru, warto dokładnie oczyścić linkę z zabrudzeń i starego smaru. Tak, aby zapewnić lepsze wniknięcie nowego. Regularne smarowanie, co kilkaset kilometrów lub w zależności od warunków jazdy, może znacznie wydłużyć żywotność układu przerzutek i poprawić komfort jazdy. A tym samym zapewnić płynne i precyzyjne zmiany przełożeń nawet podczas intensywnego użytkowania roweru.
Po co jest pancerz rowerowy?
Pancerz rowerowy, zwany również osłoną lub ochraniaczem, pełni kluczową rolę w ochronie linki przerzutek przed uszkodzeniami mechanicznymi oraz działaniem warunków atmosferycznych. Jest to elastyczna rurka lub osłona wykonana z tworzywa sztucznego. Otacza ona linkę przerzutki, chroniąc ją przed zabrudzeniem, wilgocią, kurzem oraz przypadkowymi uszkodzeniami. Pancerz zapobiega także powstawaniu tarcia między linką a ramą roweru lub innymi elementami. Może to bowiem prowadzić do jej zużycia lub złamania oraz pogorszenia płynności zmiany przełożeń. Ponadto pancerz zewnętrzny pełni funkcję estetyczną, nadając rowerowi schludny i profesjonalny wygląd. W rowerach miejskich i szosowych, gdzie precyzja i efektywność działania układu przerzutek są kluczowe, jest to niezbędny element konstrukcji. Zapewnia bowiem płynne i niezawodne zmiany biegów nawet w trudnych warunkach terenowych czy pogodowych. Regularna jego konserwacja ponadto, polegająca na czyszczeniu i smarowaniu, pomaga utrzymać jego funkcjonalność i trwałość. A to ma wpływ na długowieczność całego układu przerzutek oraz komfort jazdy rowerem. Pozwala także zaoszczędzić pieniądze poprzez unikanie awarii.
Jakie linki do przerzutki roweru miejskiego?
Linki do przerzutki roweru miejskiego w dużym stopniu ma wpływ na płynne i precyzyjne działania całego układu napędowego. Wybierając je, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na ich długość. Zbyt krótkie bowiem nie pozwolą na prawidłową regulację przełożeń. Natomiast zbyt długie mogą powodować problemy z ich napinaniem. Przed zakupem warto zmierzyć starą linkę do przerzutki roweru miejskiego lub skonsultować się ze sprzedawcą. Także grubość elementu powinna być zgodna z zaleceniami producenta roweru lub przerzutek. Zbyt cienka może się, niestety, szybko naciągnąć, a zbyt gruba może utrudniać zmianę biegów. Poza tym należy zwrócić uwagę na materiał wykonania. Najczęściej stosuje się linki do przerzutek wykonane ze stali nierdzewnej, które są odporne na korozję i zapewniają długotrwałą pracę. Tradycyjnie także warto postawić na produkty uznanych marek. Tylko one gwarantują bowiem odpowiednią jakość. Dobrze jest także zaopatrzyć te elementy w odpowiedni pancerz, który będzie je chronił przed uszkodzeniami. Na ich końcach powinny się także znaleźć specjalne końcówki, które umożliwiają zamocowanie w przerzutce.
Z czego wykonane są linki do przerzutek roweru miejskiego?
Linki do przerzutek rowerów miejskich, podobnie jak w innych typach jednośladów, najczęściej wykonuje się ze stali nierdzewnej. Wybór tego materiału nie jest przypadkowy, ponieważ stal nierdzewna charakteryzuje się wyjątkowymi właściwościami. Te czynią ją odpowiednią do zastosowania w układzie napędowym pojazdu. Przede wszystkim jest to odporność na korozję. Oznacza to, że linki do przerzutek do rowerów miejskich wykonane z tego materiału nie rdzewieją pod wpływem wilgoci, soli drogowej czy innych czynników zewnętrznych. A te są przecież nieodłącznym elementem jazdy rowerem w mieście. Dzięki temu zachowują swoje właściwości przez długi czas i nie wymagają częstej wymiany. Poza tym stal nierdzewna jest materiałem bardzo wytrzymałym, co przekłada się na długą żywotność. Są one dzięki temu odporne na rozciąganie i uszkodzenia mechaniczne, co zapewnia płynne i precyzyjne działanie przełożeń. Poza tym elementy z tego materiału charakteryzują się niewielką rozciągliwością, co oznacza, że ich napięcie utrzymuje się na stałym poziomie przez długi czas. Dzięki temu regulacja przerzutek jest bardziej stabilna, a rowerzysta może mieć pewność, że wybrany bieg nie zmieni się samoistnie. Alternatywnie można spotkać także wersje powlekane teflonem lub wyprodukowane ze stopów aluminiowych. Te ostatnie są lżejsze od stalowych, ale jednocześnie mniej wytrzymałe.