Oferujemy piasty planetarne Shimano Nexus, SRAM, SACHS i Sturmey Archer. Znajdziesz tutaj modele 3, 5 i 7 biegowe stosowane w wielu rowerach miejskich i holenderskich.
Piasty planetarne wielobiegowe.
Piasty planetarne stają się co raz bardziej popularne wśród rowerzystów głównie z uwagi na ich bezawaryjność i odporność na warunki atmosferyczne. Takie rozwiązanie stosowane jest w rowerach użytkowych, ponieważ piasty biegowe dają nam możliwość zmiany biegów w każdym czasie jazdy także podczas postoju. Co ułatwia jazdę w mieście gdzie trzeba się często zatrzymywać lub nawet zsiadać z roweru przed przejściami dla pieszych. Dzięki tej przewadze piasty wielobiegowe Nexus i Sturmey Archer są chętnie wybierane przez osoby poruszające się rowerem po mieście. Nowoczesna piasta planetarna Shimano Nexus 8, SRAM 8 czy Sturmey Archer 9 są już tak mocno zaawansowane, że ich rozpiętość przełożeń równa jest 21-23 przełożeniom w zwykłych zewnętrznych przerzutkach rowerowych. Biegi w piaście możemy zintegrować z hamulcami rolkowymi, hamulcami tarczowymi lub kupić piastę z wolnobiegiem do zastosowania w rowerach w hamulcami typu Vbrake. Na wszystkie piasty udzielmy 2 letniej gwarancji producenta. Posiadamy przeszkolonych serwisantów rowerowych potrafiących naprawić, wyregulować i wykonać serwis każdej piasty planetarnej dostępnej na rynku.
Planetarne piasty wielobiegowe Shimano Nexus
Planetarne piasty wielobiegowe Shimano Nexus to rodzaj mechanizmu umieszczonego w piastach koła rowerowego, który umożliwia zmianę przełożeń. Zasadniczo składają się one z zestawu trybów, które obracają się wokół osi centralnej wewnątrz obudowy. Różne kombinacje prędkości obrotowych tych trybów biegowych pozwalają na uzyskanie różnych przełożeń. Piasta Shimano Nexus 3 SG-3C41 hamulec w pedałach to solidny i niezawodny mechanizm. Dzięki niej rowerzyści mogą kontrolować prędkość poprzez pedałowanie wstecz. Jest to rozwiązanie szczególnie popularne w rowerach miejskich i trekkingowych, gdzie często występuje potrzeba szybkiego zatrzymywania się. Jej konstrukcja jest ponadto solidna i trwała, co zapewnia długotrwałą niezawodność przy minimalnej konserwacji. Piasta Shimano Nexus 7 SG-C30007 Rollerbrake lub V-brake to także zaawansowany i nowoczesny mechanizm. Oferuje on możliwość montażu hamulców. Pozwala to na elastyczność w wyborze systemu zatrzymywania zależnie od preferencji rowerzysty i rodzaju roweru. Rollerbrake to rodzaj hamulca tarczowego, który oferuje płynne i skuteczne hamowanie, idealne zwłaszcza w warunkach miejskich. Natomiast V-brake to tradycyjny hamulec szczękowy, który charakteryzuje się dobrą siłą hamowania i prostą konserwacją. Element ten oferuje również możliwość wyboru różnych kombinacji biegów, co umożliwia dostosowanie roweru do różnych warunków terenowych i preferencji użytkownika. Solidna konstrukcja i wysoka jakość wykonania sprawiają, że jest ona niezawodna i trwała nawet przy intensywnym użytkowaniu. Podstawową zaletą planetarnych piast biegowych jest ich bezobsługowy charakter oraz możliwość ukrycia układu biegów wewnątrz mechanizmu. Zapewnia to ochronę przed warunkami atmosferycznymi i minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych. Dodatkowo zmiana biegów w tych rozwiązaniach może odbywać się w sposób płynny i intuicyjny. To zaś przyczynia się do komfortu jazdy. Jednakże, w porównaniu z tradycyjnymi systemami zewnętrznymi, mechanizmy te mogą być cięższe, droższe oraz mniej wydajne w przekazywaniu mocy. Pomimo tych potencjalnych wad, są one popularne w rowerach miejskich, trekkingowych i cruiserach ze względu na swoją niezawodność i rzadką konserwację.
Jak działa piasta planetarna w rowerze?
Piasta planetarna to zamknięty mechanizm zmiany biegów umieszczony w tylnej piaście koła roweru. W odróżnieniu od przerzutek zewnętrznych, które działają poprzez łańcuch przeskakujący między zębatkami, wykorzystuje ona układ przekładni zamkniętych w szczelnej obudowie. Sercem piasty planetarnej jest zestaw kół zębatych o różnych rozmiarach. Zmiana biegu następuje poprzez blokowanie i odblokowywanie poszczególnych kół zębatych za pomocą specjalnych mechanizmów sterowanych manetką na kierownicy. Dzięki temu łańcuch zawsze porusza się po tej samej osi, co zapewnia płynną i cichą zmianę biegów, nawet podczas postoju. Mechanizmy te oferują wiele zalet w porównaniu do przerzutek zewnętrznych. Są one przede wszystkim mniej podatne na zabrudzenia i zużycie. Wymagają ponadto rzadszej konserwacji i zapewniają lepszą ochronę mechanizmów przed czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo zmiana biegów jest łatwiejsza i bardziej komfortowa, szczególnie dla osób mniej doświadczonych. Niestety, piasty planetarne mają też pewne wady. Ich konstrukcja jest bardziej skomplikowana i droższa od przerzutek zewnętrznych, a ich waga jest nieco wyższa. Oferują one również mniejszy zakres przełożeń niż przerzutki zewnętrzne, co może być problematyczne w przypadku jazdy w bardzo wymagającym terenie. Mimo tych wad cieszą się dużą popularnością wśród rowerzystów ceniących komfort, łatwość obsługi i niezawodność. Szczególnie dobrze sprawdzają się one w rowerach miejskich, trekkingowych i holenderskich. Te nie wymagają bowiem tak szerokiego zakresu przełożeń jak w modelach górskich czy szosowych.