Oferujemy korby rowerowe do rowerów miejskich, trekkingowych i holenderskich. Znajdziesz tutaj zarówno korby jednorzędowe przeznaczone do napędów opartych o piasty wielobiegowe, jak i korby 2 i 3 rzędowe przeznaczone do rowerów korzystających z napędów opartych o przerzutki i kasety wielobiegowe.
Korby rowerowe do rowerów miejskich
W ofercie naszego sklepu znajdziecie korby rowerowe przeznaczone do rowerów miejskich, górskich, szosowych, trekkingowych oraz szybkich rowerów miejskich, jak np. ostre koło. Miejskie korby rowerowe, to najczęściej korby do napędów jednorzędowych, w pozostałych typach rowerów stosuje się najczęściej korby do napędów jednorzędowych, w pozostałych typach rowerów stosuje się najczęściej korby rowerowe dwu lub trzyrzędowe. Posiadamy korby rowerowe renomowanych firm, jak Shimano, Sturmey Archer czy Miranda. Dodatkowo mamy w ofercie również korby rowerowe jednorzędowe do miejskich rowerów holenderskich marek Batavus i Gazelle.
Korby rowerowe do rowerów miejskich, czym się charakteryzują?
Korba do roweru miejskiego zazwyczaj pozwala na łagodniejsze przełożenia niż korby stosowane w rowerach sportowych, co w dużym stopniu odpowiada za lekkość pedałowania po płaskim terenie. Bardzo często w takich rowerach spotyka się korby jednorzędowe z tarczą o ilości zębów w zakresie 32-38. W rowerach miejskich często stosuje się również piasty wielobiegowe, do których jednorzędowe korby dobiera się według specjalnych zasad, tak aby zapewnić rowerzyście odpowiedni zakres przełożeń. Dobierając ją do naszego jednośladu, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka czynników. Po pierwsze, należy optymalnie dobrać jej długość. Ta właściwa zależy głównie od indywidualnych preferencji oraz budowy ciała rowerzysty. Krótsza korba może być preferowana przez osoby o krótszych nogach lub właśnie w przypadku częstego poruszania się w miejskich warunkach. Szczególnie tam, gdzie często się zatrzymujemy oraz ruszamy z miejsca. Z kolei dłuższa korba do roweru miejskiego może z zapewnić większą moc i efektywność pedałowania, szczególnie podczas jazdy na dłuższe dystanse. Najczęściej dostępne są korby o długości ramion mieszczącej się w zakresie 165-175mm. Kolejnym ważnym czynnikiem jest materiał, z którego element ten się wykonuje. Aluminium jest tutaj popularnym wyborem ze względu na swoją lekkość, wytrzymałość i stosunkowo niski koszt.
Korby rowerowe, jaką długość ramion wybrać?
Krótsza korba do roweru miejskiego może przynieść kilka korzyści dla jadącego. Pierwszą z nich jest możliwość obniżenia wysokości suportu, czyli odległości korby od ziemi. Dzięki krótszym ramionom trudniej zahaczyć o ziemię w trakcie pedałowania, ale równie ważny jest niski przekrok ramy ułatwiający wsiadanie. Szczególnie taka korba przydaje się w rowerach miejskich z ramą z bardzo niską rurą ramy, tzw łabędzią szyją. Jest to szczególnie przydatne w miejskich warunkach, gdzie często trzeba szybko ruszyć z miejsca na skrzyżowaniach lub przed przejazdami dla rowerów. Dodatkowo krótsza korba do roweru miejskiego może również zmniejszyć napięcie w stawach kolanowych. Skraca ona bowiem zakres ich ruchu podczas pedałowania. To zaś może przynieść ulgę osobom z problemami stawów lub bólami kolan. Dla wielu rowerzystów oznacza to większy komfort jazdy, zwłaszcza podczas dłuższych tras w mieście. Poza tym krótsza wersja może także poprawić ogólną efektywność pedałowania. Pomimo że może ona wymagać trochę szybszego pedałowania do osiągnięcia maksymalnej mocy, to jednak zazwyczaj umożliwia bardziej równomierne i efektywne wykorzystanie mięśni nóg podczas pedałowania. To z kolei może przyczynić się do poprawy wydajności jazdy, zwłaszcza na krótkich dystansach w miejskich warunkach.
Jak wybrać korbę do roweru?
Na wybór korby składa się kilka istotnych czynników. Pierwszy z nich, to to czy mamy napęd jedno czy wielorzędowy. Drugie kryterium, to sposób mocowania do suportu: na klin, kwadrat, Octalink, HollowTech i inne. W rowerach miejskich najpopularniejszym rozwiązaniem jest montaż korb rowerowych na kwadrat.
Następnie musimy zdecydować o tym, ile zębów ma mieć korba lub jak ma być zestopniowana (w przypadku korb dwu i trzyrzędowych). Im więcej zębów z przodu, tym twardsze jest przełożenie (pedałuje się ciężej, ale jedzie szybciej). W rowerach miejskich najczęściej spotykane korby, to 38 zębów lub 42 zęby. W rowerach górskich i trekkingowych stosuje się korby o zestopniowaniu 48/34/24, 42/32/22 itp. W rowerach szosowych największa zębatka korby ma najczęściej powyżej 50 zębów.