Liczba produktów: 71
Oferujemy kierownice rowerowe o różnych szerokościach, przeznaczone do rowerów miejskich, szosowych i górskich. W naszym sklepie znajdziecie Państwo pełen wachlarz kierownic: do klasycznych holenderskich rowerów miejskich i trekkingowych, pod mostki w standardzie 31,8, 25,4 oraz 35mm.
Do rowerów miejskich oferujemy kierownice typu jaskółka, które dzięki swojemu wyprofilowaniu idealnie nadają się do jazdy w wyprostowanej pozycji. Innym typem kierownicy rowerowej nadającym wyprostowaną sylwetkę są kwadratowe kierownice, które przeznaczone są głównie do klasycznych holenderskich rowerów, których ramy mają odpowiednie kąty. Dla osób poruszających się na rowerach rekreacyjnych i trekkingowych zalecane są kierownice z mniejszym kątem zgięcia, tak aby pozycja na rowerze była trochę pochylona (ok. 60 stopni). Pozycja zajmowana za taką kierownicą nie utrudnia nam skręcania. Na końcu naszej oferty znajdują się proste kierownice rowerowe przeznaczone do rowerów górskich, szosowych oraz szybkich rowerów miejskich. Kierownice takie charakteryzują się prostą budową oraz jak najprostszym profilem.
Na każdą kierownicę udzielamy 2 lata gwarancji producenta.
W zależności od przeznaczenia roweru rozróżniamy kilka typów kierownic rowerowych:
Miejskie kierownice rowerowe charakteryzują się wygodną pozycją i wyprostowaną sylwetką podczas jazdy na rowerze. Ich szerokość, to najczęściej 55 – 60cm, co sprawia, że rower wyposażony w taką kierownicę lepiej i stabilniej się prowadzi. Dodatkowo, dzięki takiej szerokości mamy pewność, że bez problemu zmieszczą się na kierownicy wszystkie niezbędne akcesoria, jak lampka, dzwonek, szerokie chwyty, manetka zmiany biegów i klamka hamulcowa. Kierownice najczęściej spotykane w miejskich rowerach, to:
jaskółka kwadratowa
Turystyczne kierownice rowerowe są tak wyprofilowane, żeby nie przeszkadzać podczas pedałowania i skręcania, gwarantując równocześnie lekko pochyloną pozycję oscylującą w granicach trekkingowe 60 stopni. Kierownice, które najczęściej spotkamy w rowerach trekkingowych lub przystosowanych do dłuższych wycieczek, to jaskółka, która ma szerokość ok. 60cm:
oraz wszelkiego typu kierownice multifunkcyjne (wielopozycyjne). Kierownice takie pozwalają na dowolną zmianę chwytu; w razie, gdy dłonie czy nadgarstki zaczną się męczyć w jednej pozycji, to do wyboru mamy jeszcze kilkanaście możliwości chwytu. W zależności od geometrii ramy, zastosowanego mostka i ustawienia samej kierownicy, pozycja zajmowana za kierownicą multifunkcyjną może być lekko pochylona lub całkowicie wyprostowana.
Kierownice do rowerów sportowych, jak górskie, szosowe czy przełajowe, przystosowane są do mocno pochylonej sylwetki rowerzysty, którą wymusza m.in. geometria ramy, jak i charakter roweru.
Kierownice do rowerów górskich charakteryzują się dużą szerokością, często przekraczającą 70cm. Wynika to z faktu, że przy takiej dźwigni o wiele łatwiej jest zapanować nad rowerem w trudnym górskim terenie czy na wyboistych bezdrożach.
Szosowe kierownice najczęściej są znacznie węższe od tych stosowanych w rowerach górskich. Na rowerze szosowym czy przełajowym zdecydowanie ważniejsza jest aerodynamika i pochylona sylwetka. Szosowe kierownice, tzw. Baranki, są też bardzo funkcjonalne i pozwalają na trzy możliwości chwytu: górny, pośredni i dolny.
Kierownice do rowerów typu beach cruiser są przede wszystkim bardzo szerokie (ponad 60 - 70cm) , dzięki czemu bardzo łatwo zapanować nad takim rowerem i osiągnąć na nim właściwie wyprostowaną sylwetkę. Duża dawka błyszczącego chromu jest tu właściwie niezbędna, gwarantując odpowiednio wysoki współczynnik lansu.
W tego typu rowerach, podobnie jak w sportowych, pozycja za kierownicą jest dość mocno pochylona. Dodatkowo kierownice do takich rowerów powinny być stosunkowo wąskie, żeby móc zmieścić się między samochodami.
Tu najpopularniejsze są wąskie, proste ( i możliwie kolorowe!) kierownice:
oraz tzw. bycze rogi, czyli kierownice, które cieszą się popularnością wśród użytkowników rowerów typu ostre koło.
Rozróżnia się trzy najważniejsze wymiary występujące w kierownicach rowerowych:
Z uwagi na specyficzną, wyprostowaną pozycję, jaką zajmuje się na rowerze miejskim, najbardziej odpowiednią kierownicą będzie kierownica typu jaskółka lub kwadratowa. Takie kierownice najlepiej sprawdzą się w rowerach przeznaczonych do miasta.
Często w rowerach holenderskich można spotkać tzw. kierownice zintegrowane, czyli takie, które są na stałe połączone ze wspornikiem (mostkiem). W kierownicach takich regulować można wysokość, natomiast nie da się wyregulować kąta samej kierownicy.