Pompki do amortyzatorów
Liczba produktów: 9
Potrzebna pompka do amortyzatorów rowerowych? Kategoria ta zawiera wysokociśnieniowe pompki do przednich amortyzatorów i tylnych damperów posiadających komorę powietrzną. Wysokociśnieniowe, mogące o wydajności do 300 PSI / 20,7bar (pompka Zefal Z Shock do 360 PSI / 25 bar). Kompatybilne są ze wszystkimi zaworami amortyzatorów i damperów- Fox, Rock Shox, Marzocchi, DT Swiss, Magura, Formula, RST, SR Suntour.
Pompka do amortyzatorów MAGURA 300PSI / 20 BAR
189,90 zł
Pompka do amortyzatorów RockShox 300 PSI
129,90 zł
Pompka do amortyzatorów RockShox Digital 300 PSI
299,00 zł
Pompka do amortyzatorów SKS MSP
149,90 zł
Pompka do amortyzatorów SKS S.A.M. (SAM)
149,90 zł
Pompka do amortyzatorów SKS USP
249,90 zł
Pompka do amortyzatorów z manometrem Topeak PocketShock DXG
179,90 zł
Pompka do amortyzatorów Zefal Z Shock
128,00 zł
Ręczna pompka rowerowa Topeak Pocket Schock Digital
299,90 zł
Pompka do amortyzatorów rowerowych
Pompka do amortyzatorów rowerowych to dedykowane narzędzie, które służy do precyzyjnego regulowania ciśnienia powietrza w amortyzatorach przednich i tylnych. Prawidłowo dobrane ciśnienie ma bowiem duże znaczenie dla komfortu jazdy i prawidłowej pracy zawieszenia. Pompka do amortyzatorów RockShox 300 PSI to na przykład popularny wybór wśród rowerzystów, szczególnie tych posiadających zawieszenie tej firmy. Charakteryzuje się ona solidną konstrukcją, czytelnym manometrem i szerokim zakresem ciśnienia. Jest także kompatybilna z większością widelców i amortyzatorów RockShox. Z kolei pompka do amortyzatorów SKS MSP to prostsza i bardziej budżetowa opcja. Wciąż jednak zapewnia ona wystarczającą dokładność do większości zastosowań. Jest ponadto lekka i poręczna, co ułatwia transport. Dlaczego te akcesoria są ważne? Głównie ze względu na swoją precyzję. W przeciwieństwie do tradycyjnych modeli do kół te umożliwiają dokładne ustawienie ciśnienia, często z dokładnością do 1 PSI. Trzeba bowiem wiedzieć, że te części rowerowe wymagają znacznie wyższych ciśnień niż opony. Standardowe narzędzia nie są niestety do tego przystosowane.
Jaka pompka do amortyzatorów rowerowych?
Pompka do amortyzatorów rowerowych przystosowana jest do generowania wyższego ciśnienia niż standardowe modele przeznaczone do pompowania opon rowerowych. Jest tak, ponieważ na przykład tylne widelce potrzebują niekiedy ciśnienia 150 PSI i więcej. Poza tym zazwyczaj każdy amortyzator wymaga innego poziomu ciśnienia i napompowania. Dlatego też, zanim przystąpimy do wykonywania tej czynności, warto zapoznać się z wymaganiami w tej kwestii producenta. Dzięki temu proces ten przebiegnie sprawnie, a przede wszystkim – bezpiecznie. Pompki do amortyzatorów rowerowych jednakże z wyglądu są całkiem podobne do modeli ręcznych. W łatwy sposób zatem można je zapakować na przykład do torby lub plecaka i wziąć ze sobą w podróż. Część z nich można także zamontować na ramie roweru. Zarówno siła jaką posiadają, jak i możliwości, wymagają budowania ich z silnych materiałów. Te składają się na poszczególne elementy, ale także na korpus. Jest to zazwyczaj aluminium. Zwykle także pompki do amortyzatorów rowerowych wyposażone są w precyzyjny manometr. Ten daje możliwość wtłaczania do elementu powietrza aż do konkretnego poziomu. Z kolei rączka, przewód oraz głowica blokująca pomagają w precyzyjnym dostarczaniu gazu. Zapobiegają także jego uciekaniu na boki.
Jak pompować amortyzator w rowerze?
Aby napompować amortyzator w rowerze, będziemy potrzebować urządzenia takiego jak pompka do amortyzatorów, zwanej także wysokociśnieniową. Różni się ona od zwykłej wersji do opon, ponieważ przystosowano ją do pracy pod dużym ciśnieniem, niezbędnym w pneumatyce. Przed przystąpieniem do czynności należy jednak upewnić się, że znamy zalecane ciśnienie dla swojego modelu amortyzatora. Zwykle zależy ono od wagi rowerzysty i stylu jazdy. Na początek należy znaleźć zawór powietrzny. Najczęściej znajduje się on na górze goleni w przypadku przedniego lub w okolicy tylnego trójkąta ramy, jeśli mamy tylne zawieszenie. Odkręcamy osłonkę zaworu tak jak w przypadku wentyla opony. Następnie podłączamy pompkę do amortyzatorów, upewniając się, że głowica jest dobrze osadzona na zaworze, aby uniknąć utraty powietrza. Po zamocowaniu urządzenia zaczynamy pompowanie, kontrolując ciśnienie na manometrze. Powinien on być wbudowany w większość pompek do amortyzatorów. Zazwyczaj ciśnienie waha się od 50 do 300 PSI, w zależności od elementu i preferencji użytkownika. Kiedy osiągniemy odpowiedni poziom, odczepiamy delikatnie urządzenie, aby zminimalizować wyciek powietrza. Na koniec zakręcamy z powrotem osłonkę zaworu.